Back on track

Det gapar stora hål emellan dessa sällsynta bloggar numer, men man har ju bättre saker för sig än att sitta vid datorn när det är sommar, eller vad som ska kallas sommar iaf.
Vad som har skett? 2 sommarhockey-veckor avklarades, med tillhörande galna kvällar. Mer än vanligt och det var väl det som gjorde hockeyn seg iår.
2 kommentarer som är värda (eller egentligen inte) att komma med, bägge uttalade av markus:
-antingen ligger vi nu eller så skiter vi i det. FULLSTÄNDIGT!
-kommer du nånsin släppa till? kanske inte nu men nån gång i framtiden kanske?

Jag, Emma och Maria hade fått anställning som bartenders på Peters storslagna 30års fest på lördagen. Vi kommer dit och kliver in i ett himmelrike av alkohol och tänkte "fyfan vad den här festen kommer spåra". som svar på frågan hur länge vi kunde jobba svarade vi "vi är ju unga, vi kör så länge ni orkar", vilket vi bittert fick ångra. klockan stog på 06.00 när vi kunde lämna lokalen och trampa hemåt. men vilken fest det var!
drinkarna som gjorde stor succé: MP, MF, AA, MFAA, Fricken och X special.

Tisdagen bjöd på härligt väder, då drog jag och Niklas till hans mormor som bodde i ett paradis vid Hjälmaren. Väl där mötte jag en förvånad Plutt och Robin. Jag skulle få till iaf ett av mina sommarlöften och komma upp på wakeboard. Vadet som gjorde det hela spännande ett tag låg på 500 friska, men de fick lugnt stanna hos Niklas då jag till hans lättnad inte kom upp på de första 5 försöken. Efter att ha spottat vatten och fula ord så lät jag mina ben vila lite för att sedan gå på't igen, och som jag gjorde det! Uppe på första och stog riktigt länge och inte helt dålig på att svänga litegrann och spruta vatten.
Träningsvärken var dock brutal.
På onsdagen skulle vi festa av Jovanas hejdå eftersom hon packade sina pinaler och flyttade hux-flux till Norrköping. En härlig liten tjejförfest med mindre lyckad utgång, inspekterade slottet i 1 timme varpå jag gick på våldtäktsman-jakt på karroskolans skolgård. såg dock inget äckel att slå in bollarna på...

Lördag: festen som alla väntat på. Fridas 20 årsfest! Den som hade fått alla att plocka fram det där lilla extra. Hon erhöll av oss en diskmaskin som vi tror kommer vara till stor hjälp för en elitseriespelande toppentjej.
Fyllan var ett faktum men så gör man den totala missen att man åker in mot Örebro, för att där mötas av det trötta samhället.
Ljusglimtarna i öret inatt var ändå de fantastiskt goda burgarna som serverades, elin och våra resepolare micke och anders, en kort och kompakt hungrig gosse och en kort promenad till sängens härliga värme.

Dagen kan inte förklaras bättre än, UUUÄH och en läcker outfit som cyklade genom stan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0