Friday this day

Söndagen utökades med ännu ett äventyr, det alltför underskattade "sommar-måstet" av mig och Emma.
Vi laddade upp olika, jag med sömn och festis och emma med chirre-dirre och fanta. Klockan stog på 00.30 då vi tog cyklarna från det blommande mellringe och styrde mot tybble med våra redbull i korgarna och problem med cykellysen. Väl framme sög vi tag i uppgiften med blodigt allvar, vi gick över den där jäkla träbron som ingen använder! 12 ggr, alltså på alla sätt man kan gå över bron med 4 trappor. Stolta över oss själva cyklade vi hemåt, skrattade åt alla på björnstugan som skulle vakna bakfulla och utan minnen, något som vi själva hade gjort oss ett par till.

Skolstart på tisdagen, rivstart med projektarbete osv. Vilket straff!
Tränat duktigt på ÖKK, sugen på handbollen men får lov att invänta undersökning av farbror doktor.
Lekar på onsdagen, satte mig i respekt hos de nya gossarna i ettan, varav en försökte kasta en gädda i ansiktet på mig. det gör man inte ostraffat, visst karin?
Dunderträning på ökan på onsdagen också. Trodde att jag skulle få somna tidigt och ovaggat men Lillan hade andra planer för mig.
De lurade mig hem till Joel på förfest, och där i köket såg jag en ljuvlig uppenbarelse; Maria har kommit hem!
Lite halvförbannad och med rinnande tårar hälsade jag min älskade tös välkommen hem.
Skola, bank och shopping på torsdagen, plus att västerås styrde upp sig. dock inte som planerat men det kan nog bli toppen ändå. Lämnar öret imorn för v-ås tillsammans med grabbarna för att festa in brors nya lägenhet, ett litet projekt sådär.

P O!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0