detta mörker

Att gå upp när det är mörkt, åka till skolan när det är mörkt, komma hem från skolan när det är mörkt och gå och lägga sig när det är mörkt... ska det kallas "den ljusa vardagen"?
Men min mamma sa till mig idag "snart vänder det, då blir det ljusare igen". Se där, dagens solstråle går till mamma Axelsson för optimism i måndagens gråkalla mörker.

Gymnasiekatalogen uppenbarade sig idag i brevlådan, kan detta vara den mest tummade boken som gymnasieelever tittar i kanske?
Jag tycker att det är kul, de sköna människor som vågar bjuda på sig själva i alla dessa föreningar och diverse. Vad jag inte kan förstå är FOLK (Per-Daniel nickar instämmande) det är många tusen människor som ska se dessa kort, varför suddar man då inte bort sin sura min?
Jag ska inte skryta med min egen uppenbarelse i denna "fototävling", jag såg ut som Peter Harryssons avkomma.

Begravning på torsdag, ett sista hejdå till "pappa Tobbe"...


Förövrigt irriterad på Bocken från Gävle, ännu en till samlingen



Since then;
Torsdag, sen träning och sömn
Fredag, staden med Jacke, hockey i V-ås där jag blev övervakad per sms och sedan upptäckte jag den andre Jacke. Telefonterror och diverse irritation.
Lördag, härlig sömn, julklappsinslagning, Sivans 70 årspartey (mycket, mycket underhållande och trevligt med gubb-naken-kalender, kåta tanter, god mat, 100% god kaka och trevliga familjen Granberg + Johan, Dannie och Tess) bio med Dannie och Tess varpå vi ville slå ner i princip allt med penis. Kvalitetstid med Dannie, jag ska inte väva in för mycket nu men det betydde mycket för mig.
Söndag, handboll i E-tuna, en bilresa med Dannie som bestod av 80 km-prat av mig om allt och ingenting, bortbrända könsdelar av spillt, kokhett te och grillade skinkor av rump-värmaren. Kanonmatch som tyvärr inte slutade med vinst, 23-22 fick vi åka hem med. Nakenchocken blev ett faktum då duscharna i omklädningsrummet la av precis då de var redo att skölja ur schampoot.
Idag, läkare, skola och plugg, plugg, plugg, plugg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0