näsblodssöndag

Jaha, helgen är snart över, december är här, första advent har knackat på och kommit innanför dörren och en ny vecka är stundande.

Fredagen började med en svettig klippning på min ordinarie frisörsalong men inte med min pärla Lotta. En ängel från ovan (Hanna) kunde plocka mig på fredagen så jag fick håret fixat och klart så snabbt som möjligt. Säga vad man vill men det var ett bra sista-minuten klipp. Lotta är ju dock den jag kommer vända mig till i fortsättningen.
Religion med en hetsig diskussion, småttingträning med lekar, blev upphämtad av Dannie för storhandling på ICA Maxi. Detta är ju en histioria för sig själv... Med en ganska så vällastad vagn navigerade jag mig igenom folkmassorna och svängradien var enorm på min ädla kärra. Kan jag utan smärre incidenter klara det så ska väl ett körkort vara piss i Mississippi. Dannie går iväg för att plocka ihop lite lökar, möter mig som utbrister: "Shyssta lökar" följt av skratt. Även ett litet skrattanfall uppstod då Dannie ska släppa av mig vid Idrottshuset och frågar om hon ska släppa mig på fram- eller baksidan. "Äh, du kan ta mig på baksidan", sa jag och koppla sedan ihop det till ett finare sätt att be henne ta mig i arslet. Det var de skratten och sedan var det dags för hockey med Mickan. Ett härligt slagsmål, pinsamma supporters, kanonSeb i målet, Harry pytsade och även Jacke fick näta. En roli match förrutom slutsiffrorna. Hem och mys avslutade fredagskvällen.
Lördag: Upp och pigg som en lärka lade jag upp strategier och spelidéer inför matchen. Oron och spänningen höjt ju måttligt när man själv inte får spela, och som jag saknar att få vara med på planen!
Regnet öste ner så Dannie kom och hämtade mig, hon är ju en toppentjej! Det blev medtagning från La Baguette och mat på läktaren med U-lagsmatchen som middagsnöje. Mickan fick (efter halva pastasalladen) hoppa in och byta om på planen efter att Amelie blivit däckad av ett anfallande knä.
Våran match mot Guif lämnade mycket att önska, det såg slappt och ovilligt ut. Många ville, men det kom aldrig riktigt ut i praktiken. Jävligt synd men av en sådan match kan man lära sig mycket av sina misstag, speciellt eftersom att våran nästa match spelas mot samma lag på bortaplan då serien vänder. Jacke och Petter reste in lagom för att se andra halvlek, det var väl kanske inte den bästa introduktionen de kunde ha fått inom handboll men de lovade att bänka sig i idrottshuset varje match sen när jag är tillbaka.
Vi åkte till Paco's för att smaska i lite mat, då jag kände mig som tredje hjulet med ett gift par. Grabbarna gör det nog bäst ensamma med varandra tror jag, de körde hem mig som gott uppförande uppmanar och det dröjde inte länge innan en annan grabb kom och hämtade upp mig. Nämligen Patte som guidade mig igenom den gyllene måsens drive-in med sitt oklanderliga uppförande i högtalaren.
Mys med Dannie, Patte, Emma och Trulsa gjorde lördagskvällen gå i ide med pluspoäng.

Vaknade idag med näsblod, något som aldrig hänt förut. Lite skruvande och borrande för att få hyllor på plats samt fixat till garderoben lite. Nu ska jag ge mig tusan på att plugga lite för att vara öppen för förslag när klockan närmar sig kväll...

Dagens middagscitat: "Man är aldrig så bra som när man sitter på läktaren"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0