Midsommar och allehanda

Midsommar, denna ytterst trevliga svenska högtid... Var skulle vi då ta vägen? Vilka skulle vi vara? vad skulle vi göra? Hur skulle vi sova? Kunde vi duscha?
Svar:
Milen utanför Västerås.
Jag själv, Dannie, Patte, Mackan, Frerra, Karresson, Jeppe, Fille, Lollo, Natialie, Adrian, Ogge, Koffe, Johan, vovven Fanny och någon/några jag säkert glömmer bort i skrivande stund.
Med midsommarstång, båt och vattenskidor, krocket, fotboll, frisbee, snappshäfte, tipspromenad, alkoholen och oss själva var underhållning inget vi oroade oss för.
Alla lyckades stuva in sig i stugorna, i säng, soffa eller på golv.
Vi kunde duscha ISKALLT, innan Fille kom på att sladden inte satt i på varmvattenbrederaren. Men det var ju så dags då!

Vi lämnade öret vid det okristligt tidiga klockslaget 08.00. Anlände vackert till stugan där folket (självklart) inte var vaket efter en blöt pokerkväll. Den första levande var dock Frerra som kom ut för att ta ett uppfriskande/tillnyktrande dopp.
Vi styrde upp krocket (detta sällskapsspel som aldrig blivit beprövat av mina lemmar tidigare) och det första jag gör på "uppvärmningen" är att krossa min lilltå med min egen mördarklubba. Detta krocketspel fick aldrig uppleva midsommardagen, då nån/några hörde bön och slog sönder skiten någon gång under dagen. Diverse fotbollsmatcher styrdes upp och avstyrdes. Jag och Dannie bestämde oss för att doppa oss i det blå (bruna?) och kyligt var det, mindre mysig botten tillhandahöll oss denna sjö med också.
Det största och bästa var att jag och Dannie tog på oss att roa diverse med att åka vattenskidor. Efter att ha tappat mina skidor, tagit sönder flytvästen, gått ner i splitt och svalt halva sjön så kom jag UPP! Säga vad man vill men jag åkte puckelpist och denna jävla materialsport tillät mig inte att stå speciellt länge men jag var stolt ändå. Då jag höll på att frysa av mig alla kroppsdelar jag har så försökte sig Dannie på't. Klart att hon också kom upp! Dessvärre damma hon i arlset vid tillfälle också, vatten ska inte upp den vägen helt enkelt. Men det var klart roli!
Tipspromenad styrdes upp av den alltmer imponerande Jeppe, frågorna liknade ju skit för min och Dannies del men vi behöver inte få på papper att vi är kloka.
Grillning styrdes upp av grillmaster Danielle Sillrén och gött var det!

*Patte hittade sin bästa leksak, en åkgräsklippare som användes till allehanda ärenden under kvällens gång.
*Snappsvisor sjöngs och flaskorna tömdes
*En alternativ midsommarstångsdans i stil med Borat [Djieskådjians]
*Vackra lövkransar prydde ett par huvuden
*Icke vinst för mig och Dannie i tipspromenaden, den gick till Peppe och Erika som erhöll varsitt paket v6. Grattis!
*Partytältet restes, stod och slogs sönder
*"Jag har aldrig", Örebroregler. Här får man inte skryta med sina egna erfarenheter
*Ett (tusen) telefonsamtal som mörkade min kväll och på så sätt några andras också
*Jeppe gör sitt så bra, och leker T-rex med chirren och jordgubbstårtan
*Jag, Johan och Koffe kommer fram till att vi faktiskt är gamla "bekanta", ringer Victor och styr upp reunion redan veckan efter.
*Snuskiga historier byttes över matbordet
*Doverse dans uppvisades
*Sovning på luftmadrass brevid Mackan på sitt jävla "självuppblåsande liggunderlag" som inte blåste upp sig.
*Godnatt musik av Jeppe, Fille och Adrian på fiol
*Peptalk av Jeppe och Fille, värt!

Vilken skitlördag det var, utelåst hemifrån i regnet men då räddar Dannie och Patrik mig. Mys med film och gött, sovning på soffan istället för i Kärleken men man får ju inte vara kräsen som hemlös.

Jobb på fotbollsskolan, vecka 25; instruktör för mördarbarn. Jag överväger starkt att aldrig mer göra barn, eller ens fundera i samma baner. v 26, platsansvarig i Ekeby. Noll att göra och pissväder, samt mördargrupp på e m.

Kommentarer
Postat av: Sledge

Aldrig mer göra barn? Nu vet jag inte... kanske får Per Daniel vatten på sin kvarn nu?

2007-07-03 @ 07:46:17
URL: http://www.sledge.se/blogg
Postat av: Sledge

För övrigt var det jävligt längesen det hände nåt här...

2007-07-11 @ 19:40:02
URL: http://www.sledge.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0