Sista skolveckan

Nu har alltså den där lite skönare veckan börjat, vilket vädergubben också har förstått och gett oss det härliga solskenet. Nu är det rätt bra...

Helgen då, eller minnesvärda delar av den...
Fredag:
Tränade sönder mig, ja jag vet, trots att jag inte får. Däckade på sängen med handduken direkt efter dusch och sova underbara 3 timmar.
Tillsammans med min härliga mamma (som firade sin och pappsens bröllopsdag tillsammans med mig, men vilken underbar dotter man är som styr blommor från pappsen som höll till i Irland med sin vän den mörkaste av mörka öl) åkte jag för att titta på mina fina handbollstöser som dagen i ära var vackra och redo för bal. Jag styrde tillsammans med Frida, Dojjan, Hannis, Ankan och Jovana lite mat och härligt på Pitchers innan det var dags för bio med Lisa, Martin och Sara. På Pitchers lyckades jag ju med ännu en grej, ska vända mig om och gå tillbaka till bordet då jag springer rakt på en gubbe med gummimage. Ber så hemskt mycket om ursäkt, vilken godtogs mer än väl och jag fick en inte så önskad kram och omhållning. Men ändå, bio! Pirates, vilken film. Eller ja, en starkt överrepresenterad Johnny Depp, men som han gör det. Och några fler än jag andades lite tyngre när kameran hörde bön och zoomade in Orlando Bloom. Något besviken på slutet så åkte vi hemåt.
Lördag:
Trött efter Fredagen låg jag och drog mig till top-10-at-10 på MTV var slut och solade sedan en stund med mor. Hälsade på Lisa och Martin i det härliga vädret och fick sedan stressa. Jag och araS mötte upp Maria och Robban som skulle ta oss till relax-avdelningen. Väl där var väl sällskapet snäppet över medelåldern som Robban utlovat men härliga ändå. Pingis, slapp och bastu blev det innan extreme make-over fick spela in.
Ingen lycka med listan, synd det. Pitchers, snabbvisit. Frimis, flickvän till Koffe i kön. Hemlig ort, där blev vi kvar. Hängde med fotografen som hade vurpat rejält på cykeln. Efteråt började strulet, till Elvis där dryga vännen inte var nå trevlig alls. Inget batteri på mobilen men lämnade ändå av Sara på bussen. Gick själv och sökte efter den "korta och kompakta". Ingen lycka. Blev fångad av två polacker som visade sig jobba för Fredrik Lindgren, efter många om och men följde jag med för att kunna få tag i numret och ringa. Blev räddad av den korta och kompakta efter att en av polackerna försökte sig på något som hans skrev fick ångra bittert.
Filledill i AD och vaknade med den stora Tröttheten.

En söndag värd namnet, mer behöver jag kanske inte säga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0