Fagerfuc-ingsanna

Ja! Fredagen var dagen som alla väntat på länge (jag hade iaf väntat ända sen måndagen), dagen vi skulle utforska Fagersanna. Denna idyll utanför skövde, precis vid vattnet och granne med alla.
Jag blev hämtad runt 3 tiden... vid 5 hade vi fortfarande inte lämnat Örebro. Det första vi gjorde var att packa in grejerna och jag lyckades sno en dubbelsäng ändå :)
Vi åkte in till Tibro för att köpa pizza, ingen "15 minuter, en kvart" här inte. i 50 jäkla minuter fick vi sitta hungriga och griniga. Karin glömmer hallonsodan kvar på pizzerian så Thony får åka tillbaka efter den. Precis då jag öppnat en cider och skurit min första slize, så ringer Lisa och är utanför tillsammans med Martin, BG och Mange. Surrade lite varpå jag gick in och avnjöt en av de största pizzorna jag har sett.

Efter maten då alla var tokmätta började alkoholen flöda, för vissa mer än andra. Jag hittade inga lagom stora grogglas så jag blandade i en 1liters tillbringare. ingen kanonidé.
Jensa blev värst först, men absolut inte sist. Alla hade tusen kul, dansade, spelade fylleboll och jag BADADE!
Karin drack skitsprit som ingen av oss tyckte om, trots att ingen smakade. Wille hade sin egen metod för att få folk att bädda åt honom.

Dagen efter mådde man väl inte toppen men ingen baktung äckeldag ändå. småstädning, solning och fotboll sen var man igång igen. tog mitt livs kanske skönaste dusch och sedan var det dags för mackisar och k-bullar. vi fortsatte att umgås med varandra till klockan tickade ytterligare och det var dags för grillning. Thony var grillmästare, tappade mitt kött på marken, sköljde av det, wille och jensas hamburgare hade blivit feta pannbiffar och eriks kött var svart.
På alkoholen igen och idag var det Erik som blev värst först. Shotta öl var väl inte underbart men samtidigt ville man ju behålla kläderna på, så mycket man kunde påverka själv alltså.
Vi snackade diverse hemligheter och dessa fick killarna att strunta i barca och vara lite sociala istället, stort av oss!
efter lite promenader, pick-nick-utflykter, irländsk-julafton-straffar, baywatch-dans, bh-dans, limbo och vifta med händerna så var det dags att lugna ner det hela lite. Jag gick och la mig, dock inte först av alla. och fick senare sällskap av mina kära sängkompisar wille och julia.

söndag, försov oss, städade, resten är oväsentligt....

Tack för en kanonhelg tjejer och killar. Och Jens, nu vet jag ;)

Hänvisar till tributbykarin.blogg.se då ni kan se några av alla tusen bilder som togs i helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0