Maj maj måne

Nu är då skämtmånaden över, allvaret kan börja!

ska väl göra den sedvanliga uppdateringar av mina dagar som gått...
efter en grymt skön bakislördag som spenderades med vännen åkte jag hem till min kära far som fyllde år. diverse släkt kom och fikade.
på söndagen var det ju också dags för fest igen, studenthem igen.
jag fick med mig sara, maria, sabina och frida! Vi anlände senare än önskat av grabbarna som var snus och tös sugna. det första jag ser i willes lägenhet är min egen skylt över soffan "Stallägare; Anna X. VIP" stort!
vi surrade, drack, surrade mer och hade sköj. det visade sig vara en tokstor gårdsfest precis bredvid så vi smög emellan och spanade in diverse.
såsom kvällen slutade var väl, jaaa... inte det jag skulle önskat kanske.
jag blev kvar ensam efter att mina vänner drog (vissa hem och vissa hem... till nån annan) och jag ville verkligen verkligen sova! jag fick löfte av ivar att sömnen snart skulle slå hans koffeinkompisar.
fram till klockan halv sex spelade dessa gitarr, sjöng, målade på mig med svart penna, hoppade på mig och skrattade åt mina mordblickar.
då jag klockan halv sex har lyckats sova i en kvart, vaknar av att de står en halv meter från mitt ansikte och sjunger "Boten Anna" kände jag att det var nog. jag tog mitt pick och pack och begav mig hemåt mellringe. jag såg ut som nån som hade fått sig en rejäl bortamatch samtidigt som tårarna strömmade ner för kinderna eftersom jag var så trött och arg, det kanske inte var så konstigt att de morgonpigga örebroare som jag mötte kollade till lite extra.

jag var inte alls i mitt bästa skick den morgonen men efter att ha anlänt hem vid halv sju och läst morgontidningen samtidgt som jag smackade i mig en minipizza så fick jag äntligen sova!
emma kom över på måndagen och fick smaka på brorsans matlagningskunskaper. vi kirrade oss iordning och jag fick faktiskt despens av brorsan som propsade på att jag skulle ha klänning på kvällen.
vi kilade förbi lisa ett tag där de satt och mulade kött med tillbehör. Vi åkte hem till elin för att därifrån dra oss mot micke. när vi kommer sitter de flesta ner, förrutom en kille som studsar runt bordet och dansar. denna kille var ju självklart min bror! en av mina bröder får jag väl säga nu... eftersom att jag på nåt vänster har blivit adopterad som syrra av challe, adolf, hampa, lian och tobbe. fick även en syster i elin. ska man se över läget med bröderna så är det väl synd i vissa fall att man inte får berdiva incest.
efter att folket bestämt sig för att värma sina fötter inne på krogen så åkte jag och emma hemåt i sällskap med en påse chips och dumlesnacks.
efter lite film så blev det dags för sängen. mobilen gick varm och efter ett tag kom bror hem och damp ner med oss, kall som en isbjörnspitt.
dagen har iaf bedrivits med disk, städning, lite plugg och pizza med diverse uppe på edessa. den har också innehållit "Jakten på Tobbe K", skulle kunna bli en bra film...

P O va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0