Överlevde

Jag övelevde gårdagen, kors i alla tak och golv.
Nu ska väl berättas att jag igår skulle genomlida min första (och förhoppningsvis sista) gastroskopi. Alltså, man börjar med att få fjolliga (dock nödvändiga) bedövningsplåster i armvecken, varpå man får STICKDÖDEN och en infart där diverse goa grejer ska sprutas in, man kommer in i ett litet (mycket litet) rum där sköterskan och läkaren visar upp den "lilla kameran" som ska ner i min mage genom min hals. Jag överdriver bara smått när jag säger att det var som en jävla anaconda.
Efter att ha druckit och blivit sprutad i käften med bedövningsmedel fick jag en spruta lugnande, "känner du nånting" frågar läkaren. "Nej" säger jag och tänker: de kommer aldrig lyckas söva mig med det där skitmedlet. Nu dör jag! Men efter ytterligare en hel spruta lugnande så är minnet svart... Jag vaknade och uttalade mig lite vulgärt om att det var inte konstigt att jag mådde skit efter att ha fått en stor k-kjävel i halsen.

Jag var inte riktigt mig själv förrän framåt kvällen som jag spenderade med vännen och lite Ugly Betty, DH och FÖR mycket mat.
Tilläggas bör att jag tror att jag klarade jobbintervjun bra och ska provjobba nästa vecka. Heja heja.

Kvällen är oviss men kan bjussa på mycket gött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0