Torsdag eller måndag?

Är det måndag idag, tisdag, onsdag? Nej, det är ju tamigfan torsdag! bara en dag kvar till helg, shit asså!
Mer långhelger s'il vous plaît :)
Gårdagen spenderade jag i solen tillsammans med min vattenflaska, gudfadern och teoriboken.
Jag skulle också lyda min mammas order att vattna blommorna ute och inne. Då jag har varit duktig och skvätt ner alla blommorna på framsidan tänkte jag fortsätta min succe som trädgårdsmästare på baksidan. Det gick ju bara sådär. Jag hann inte mer än ut på verandan förrän jag trampade fel och spillde inte mindre än en HEL STOR kanna vatten över mig. Jag såg mig förstulet omkring för att se så att ingen bevittnat min snedsteg, jag trodde mig vara relativt ensam. Men icke, till vänster på lekplatsen stog en förskoleklass med sin inte alltför fula lärare. Med ett snett leende och en (tyckte jag) nonchalant axelryckning svalde jag stoltheten och fyllde på kannjäveln igen och vattnade de törstande blommorna.

Matlagningsorken stog inte i topp så det blev en slövariant bestående av uppvärmd lunch och hemkörd middag. Trasslade mig igenom Gufadern 2 framför Tvn och fick senare sällskap av vännen.
Fick se mig själv besegrad av viljan att mamma och pappa skulle komma hem från Italien till ett rent och snyggt hus så jag tog mig i kragen och städade lite imorse vid halv 7 tiden. Bra krigat, om jag får säga det själv.

snack, knuff, hemkomst av mor och far och teorikurs väntar idag. ska få till att sola också?

denna nedräkning står idag på 8 dagar, wööööw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0