bättre sent än aldrig

Jaha, efter måndagens tatuering var ju inte måndagen slut, och inte heller veckan som kanske verkar självklart.

Måndagskvällen spenderade vi på kyligaste sätt, i en ishall i Kumla. DM-final och en liten klasskamp på isen skulle man kunna säga. Jag sällskapade med Karin, Sara och Jullan som inte är lika inbitna som jag i skönhetssporten ishockey. Jenni kom även hon och småskrattade lite åt de kommentarer som haglade på läktaren. För att göra en lång histioria kort, Örebro vann med 5-2 efter mål i öppen kasse.

På hemvägen började ett sms-maraton, Sara och Julia med grabbarna som också hade varit på matchen och jag fick mig en oförtjänt släng.

Jacke hade tydligen förstått att Kumla är dött, för han dök in vid 11-snåret för att kolla in The Guardian. Riktigt bra film. Tiden sprang iväg och plötsligt var det väldigt tidig morgon och dags att sova.

På ondsagen tog jag mig till Västerås för att kika på bror, som vann och var riktigt duktig. Fick beröm för mina fina körsbär och en svettig kram.

Fredagskvällen skulle spenderas i Kumla även den, 2 ggr på en vecka måtte vara rekord. Jag skulle hänga med kussen min och hennes polare, vi kollade in Kumlas heta shopping i form av ICA maxi, cruisade på torget och åt mat på den superba resturangen Maestro. Kort sagt, Kumla is the shit. (rinner det av ironin nu?)
Vi kikade även på katastrofprogramet Idol där Daniel röstades ut. Helt sjukt och ett straff för hela svenska folket.
Cricke agerade hjälte och förtjänar rätt många dagens ros då han skjutsade hem mig mitt i natten. En riktig toppenkille!
Lördag och match i Vadstena. Vi åkte 09.30 för att först släppa av u-herrarna i Linköping och förtidsöppna en pizzeria. Matchen gick... KANON! Eller ja, vi VANN! Det fanns mer att önska av spelet och humöret hos en del men ändå gör de det så jävla bra och vänder matchen. Mina töser gör mig stolt!
Detta blev ju en självklar anledning att fira, tillsammans med att Jossan var hemma i stan. Jag och AnnaG tryckte ihop våra små rumpor under världens minsta paraply och gick för att hämta Jossan, och sedan vidare till Mackan. Där var det tusen folk, och massa man kände. Riktigt, riktigt kul! Nyköping presenterade en del hockeygrabbar också, de flesta väldigt sköna.
Ut på Klaras och hitta Mickan, Dannie, Tessan, Hjulis, med flera. 100% sköj!
Kvällen blev blötare än väntat och käk på BK var ett faktum för att sedan gå till Mackan igen. Somnade till på soffan och vaknade upp för att ringa pappsen för skjuts. Klockan var en farlig tid för kjol och stövlar, samt sovfrilla.
Söndagen ett mörker med plugg, stygn-borttagning och dåligt mående helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0