Lovligt lov, jag lovar

Fredag redan, på detta lov. Vad har man hunnit gjort?

I söndags spelade vi ännu en match, Norrköping borta. Vi visste att det skulle bli en tuff match, men vi var nog inte helt inställda på hur tuff.
Östgötetjejerna var lite mer brutala än vi tänkt oss och domarna lät nivån ligga på gränsen till fängelsemisshandel. Ja, vi förlorade och jag är bitter men vi kan inte vara helt missnöjda med vår insats trots att slutsiffrorna blev lite missvisande.
På måndagmorgon tog jag (nervöst) tåget till Västerås för att visita min käre bror. Vi tog en tripp på stan och avverkade lite shopping för min del denna gång. En klänning av bror, en tröja, en skjorta och en tunika.
Vi lagade ihop en kalasmiddag och mös med OC och Time Out. Jag fick sova i den nedlegade tältsängen och den är ingen hit om man inte är fjäderlätt.
Upp tidigt som aset för att hinna med tåget hem eftersom bror skulle till Ängelholm kl 10. Åkte förbi Mellringehallen för att se hur Lina, Karin och Saras projektcup gick. Tror att det blev en riktig succé.
Jag och mamma åkte till emma på lite mat och fika för att fira hennes kommande 18årsdag, riktigt gott.
På onsdagen skulle dagen firas ordentligt, kom hem till Lina på förförfest kl 3, och tog oss till Satin kl 7. Vid 9 ungefär började jag dricka vatten, det var ju träning dagen därpå. Eller nån annan bra anledning.
Jag och Niclas gick ut för att utforska slottet på kvällstid, eller nåt. 2 varv runt denna imponerande byggnad och sedan in på Grillcorner för en tidig pizza.
Strul med "utgången" gjorde att jag åter hamnade på Satin men nu i sällskap med Jacke (kumla, ej e-tuna. vilket jag inte förstod förrän nån timme senare) Kvällen erhöll iaf 9 nya strumpor och en cd-singel som Marcus så vänligt gav till mig.
Wille ringde ett fyllesamtal där han beklagade sig över min "diss", min uteblivna efterfest och att vi borde hänga mer.
Torsdagen var ett mörker, mådde inte hundra men åkte till AD för snack, målade rummet, åkte till Dannie och bakade paj, tränade och kärade ner mig i kärleken.

Idag har rummet fått sig ännu en strykning, stan skall avverkas med Jacke och en eventuell hockey-tripp till Västerås i afton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0