mitt morgonkaffe i gryningen

I denna kalla och mörka månad november som aldrig har legat högt i kurs hos mig, och detta år är det väl lite pissigare än vanligt ska jag fokusera på ljuset i tunneln. Och i mitt fall är det min härliga (oftast) familj och mina underbara vänner. Det har aldrig varit någon riktig klarhet i hur jag känner dessa underbara personer, vad vi har åstadkommit tillsammans eller hur vi håller ihop helt enkelt.
Så, sitt tillbaka och njut av de personer som gör mig lycklig.

Familjen:
Mamma Marie-Louice, stöttepelare och för det mesta en god lyssnare som gärna vill ge goda råd. Mjuka kinder och lite lätt skadeglad. Skrattar så hon gråter åt konstiga saker. Älskvärd till tusen.
Pappa Stefan, familjens clown och har den torraste av torra pappa-humorn. Min brottningspartner och homie. Drar alltid sjuka skämt och försöker på sitt eget vis lätta upp mitt morgonhumör. Stelast av alla, ingen vidare sångröst och dansar som Chandlet i Vänner fast utan takt.
Storebror Emil, familjens snygging och ägare av ett stort hjärta. Har snäppet värre temprament än mig och mer kläder än resten av familjen tillsammans. Livnär sig på att spela hockey och diverse andra jobb ibland i Västerås där han bor. Min personliga mode-konsult och en av mina favoritgrabbar alla kategorier.

Vänner:
Danielle - Dannie. Relativt ny i mitt liv, men redan på hedersplats. Hon kom från Lindesberg och slog sig in i Örebros samhälle med storm. Hon kan tala förstånd med mig, trösta mig, skratta med mig och ta ner mig på jorden då det behövs. Tillsammans med Patte bildar hon ett oslagbart par som jag mer än gärna hänger hos och tar plats i deras soffa.
Frida - Frix. Den (just nu) blonda tösen som mer än gärna lyssnar på alla konstiga problem man kan tänkas ha. En förebild att leva upp till med sitt glada humör, inställning och syn på livet. Frida ÄR festen.
Tessan - Dojjan. En liten terrier som kan irritera skiten ur en med sina små instick, dock med glimten i ögat. Tessan finns där, Tessan är rolig, Tessan är skön och kör sin grej.
Maria - Fricken. En tjej som aldrig är sen på att hänga på när det händer något, lätt att roa sig med och bryr sig genom gulliga sms när man minst väntar sig dem.
Anna G - Stjärtan. Har den mest klämvänliga rumpa man kan önska sig. Bryr sig alltid och är oftast smyckad med ett leende och glada ögon. Smittande skratt och snuskig fantasi.
Mikaela - Micks. Mikaela "Jag hjälper dig" Bergback. Relativt nyfunnen som nära vän, bäst att ha. Hjälpsam på de sätt man inte ens visste att man behöver hjälp med, god lyssnare och en topphumor.
Malin - Mallan. Malin finns där då man behöver skratta, ibland åt, ibland med. Lysande ögon och full av kärlek, blixtrar till med lite temprament ibland.
Maria - f d Maria Blonde. En mun som går i ett, men då hon drar efter andan är hon en god lyssnare full av goda råd och förslag. En festsessa som man sällan har tråkigt tillsammans med.
Emma - EmmaOo. Min lilla men starka vän som har hängt med länge. En tempramentsfull tös som alltid, alltid finns ett telefonsamtal bort.
Oscar - BB. Gossen som hade basröst när han var 11 år blev min bästa vän. Han finns där för att trösta som bara en kille kan, har kramar som man aldrig vill släppa.
Lisa - Lisaflis. Min kanske äldsta vän, inte åldersmässigt då. Vi har hängt ihop sedan någon gång på lågstadiet då vi var djurtokiga. Finns där, bara några 100 meter bort och är alltid en underbar vän.
Danne - Sledge. PD finns där, oftast på msn där vi håller våra givande konversationer om allt mellan himmel och jord. En gud på gitarr och en väldigt bra grabb, jag är glad att jag har lärt känna dig.
Lina, Sara, Karin - mina klasshoes. Dessa tre underbara tjejer bidrar på olika sätt till att göra skolgången lättare, tyvärr hängs det inte så mycket på fritiden men då det väl händer har vi riktigt kul ihop. Goda lyssnare, retstickor och härliga flickor.
Övriga handbollstöser: Vi skrattar ihop, har en rå jargong som skulle skrämma de flesta killar ur kalsongerna och är sköna när vi vinner. Många omklädningsrumssnack skulle behöva censureras ett par gånger innan de skulle kunna visas som barnförbjudet. Med handbollstöserna får de 3 ledartjurarna hänga med också, Pinnen, Alex och Jugge. De får utstå en hel del men är inte sena att ge igen.
Resten av klassen - En härligare klass skulle jag inte kunna ha, grabbarna är oslagbara och tjejerna är härliga. Lärarna är en del av dem en klass för sig, jag kommer sakna det otroligt mycket efter studenten.

Jag skulle kunna göra den här listan hur lång som helst, men jag vill ju inte skrämma bort alla med för mycket känslosamt babbel. Kort och gott, jag älskar dessa personer och fler därtill. Det ska ju inte behövas skrivas ner egentligen så de jag har missat blir förhoppningsvis inte ledsna i ögat...

Kommentarer
Postat av: slungan

Synd bara att man inte fick mer kred... Har ju rätt dåligt självförtroende och detvore guld om jag nån gång kunde bli hissad upp i flaggans topp...

2007-11-15 @ 10:52:37
Postat av: PD

Alltid lika kul att bli omnämnd på detta vis, men nu tänker jag leka språkpolis. "Tillsammans med Patte bildar HON ett oslagbart PAR..." Anna, man kan väl som ensam person inte bilda par?

Ett pronomen i singular kan inte skrivas som ett adverb i plural. Vad får dagens ungdom lära sig egentligen? Håhåjaja... gammal börjar man bli...

2007-11-15 @ 19:07:16
URL: http://blogg.sledge.se
Postat av: AnnaX

Om Danielle TILLSAMMANS med Patte bildar ett oslagbart par, kan väl ett plural skrivas i adverb. De är då två att dela på detta plural, etc.

2007-11-15 @ 20:21:22
URL: http://xannax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0