pain, drugs & friends

Efterdyningarna av operationen gör sig påminda av ständigt ont i knät, som bedövas med de tabletter som jag fick utskrivna. Tabletterna gör mig dock lika klar i huvudet som en rejäl utgång, lätt illamående men påverkad som en nybliven a-lagare.
I lördags åkte jag till Kumla med mor för att fira kusin Jacob, byxmyndig och laglig moppeförare. Åkte för sent till ishallen för att kolla på mina grabbar men hann ta mig ett snack med Cricke i korridoren. Jag skulle med några av dem ut och käka på Pitchers men jag kände att tabletterna, knät och det faktum att bli ensam med 8 kumlagrabbar inte gynnade mig. Jag tänkte mig då en hemmakväll i Kärleken tillsammans med lite film och diverse. Men, då kommer två änglar från ovan. Maria och Mikaela och överraskade med en paradisask och två filmer. Dessa underbara töser "kidnappade" mig och fick med mig till Pitchers för mat och firande av deras tenta.
Jag blev nog klassad som fullast på stället, trots att jag enbart gick på Coca-cola.
Grabbarna från kumla var där och blev bordsgrannar, TobbeK visade upp sig i vimlet och diverse andra krossade min väg.
Jag slängde in handduken relativt tidigt och åkte hem för att spendera lite tid med mor och far i Tvsoffan.
Igår så åkte jag med laget till Linköping för att heja på dem och träffa Jossan och Jovana som intog läktarplats tillsammans med mig. Kul att se tjejerna igen, det var riktigt länge sen.
Matchen var inget söndagsnöje, morfinet till trots. Mitt kära ÖSK underpresterade och fick se sig besegrade med 6 bollar. Pinnen drog på sig ett rött kort efter slutsignalen efter att ha sagt någonting om "pinsamt, ollon, skriker". Matchens roligaste var då Pinnen skriker på domaren som sent vänder sig om och ser då Alex, som får gult kort. Alex utbrister: "Jag?! Men jag pratar ju Skåenska".

Laget var medvetet om vad som gått fel och kommer inte göra samma misstag på fredag mot Tallen.
Kvällen var ett töcken, mådde inte som en sessa och slog mig i säng tidigt.

Skola nu, mycket att göra och mer kommer det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0