Ännu en vecka

Ännu en vecka har gått och det märks nu att vi närmar oss den härliga svenska vintern. Regn, blåst och pissväder med andra ord.
Denna vecka har det varit mycket skola, träning och så har jag skaffat mig ett jobb på det hela också. Jobbar numer som ledsagare, kan bli bra :)
Orienteringsvinst på tisdagen i regnväder, det gör vi bra tjejer.
Fredagen skulle bli en mysig hemmakväll med Lisa. Mamma och pappa for till stugan för att lämna hushållet till mig. Klockan tickade iväg och ingen Lisa syntes till, jag ringde till min bror för att få prata lite skit men där var dojjningen igång. Ringde då till min andra "bror" och dödade 40 minuter, Bobbo är en bra kille han.
Lisa dök upp vid 22.30 för att då starta filmkväll med Svensson svensson, lite Beck och sedan hemgång för tösen som reste till Skottland under lördagen.
Lördag:
Jobb, Shrek 3 på bio. Inget skit sådär.
Åkte hem för att vara på uruselt humör till mammas glädje. Till hennes ännu större glädje åkte jag hem till Dannie för att tillbringa kvällen med värdinnan, Dojjan, Frida, Johan och Emma. Lite tacos, lite dricka och en 2-3 filmer hann vi igenom innan det var dags för att åka hem och ladda inför matchen.
Match mot Linde idag då, ingen Dannie på planen dock en Frida i mål!

Har blivit lite inspirerad av Sex and the city denna vecka, funderar på att göra en blogg-make over "Carrie-style" men det får bli enbart små notiser.

Tankar denna vecka:
Överlever jag gymnasiet, kommer jag då döda mig när jag börjar jobba?
Vad är jobbigast, att se någon man tyckt om lycklig eller ledsen?
Kommer min kropp nå 25 år innan jag sitter i rullstol?
Den gamla vanliga, varför händer allt mig?

Dannie och jag pratade om oss tjejer, och hur vi komplicerar allting, och hur killar mer och mer blir som oss i tänk och tal. Ska det sluta med att man inte kan göra något okomplicerat längre?

Nu går vi för vinst, i Idrottshuset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0