höst!

Hösten har kommit och jag har numer inte sommaren att skylla för att jag inte sitter vid datorn längre för att föreviga mina uppsåt i bloggen, dock finns det mycket annat som kan komma att komma i vägen så ha förtröstan och njut av det som bjuds på Annas smörgåsbord för denna gång...

Av att det som skrevs sist att dömma var det strax innan V-ås bloggen utökades, vilket betyder att det har hunnit hända grejer sedan dess... vissa inte värda att skrivas ner, vissa för farliga osv osv..
Västerås började bra, slutade mindre bra.
Skolan rullar på, man har inte riktigt fått in rutinen med tidiga mornar och konstiga lektioner men det ger sig. Det är ju trots allt mitt sista gymnasieår!
Träningen har tagit en vändning, besöket hos farbror doktorn visade att det ska (äntligen) opereras i mitt knähelvete och en ännu bättre sak är att jag får träna fram till det. Alltså är jag tillbaka på banan igen, dock inte helt fit for fight ännu.
Vi har varit på träningsläger i Tranås (av alla ställen) men där bor ju också John! Härligt att se grabben efter så lång tid och han blev mycket väl godkänd av töserna i laget. Där och då var jag inte klar för handbollsträning än så det var några dagars brutal fys vilket orsakade smärre handikapp i ungefär 5 dagar efteråt. Träningslägret var annars ganska kul, man fick ihop laget lite mer och vi skrattade såklart ihop.
 Lite höjdpunkter:
Testningen av Dannies och Pattes vad, bitter förlust för Dannie.
Pinnens ostabila säng och (oförtjänade) tal om hans snuskfasoner.
Smeknamnsmaraton.
Bowling.
Slödder-pizzeria med tillhörande idioter.
Att träffa John igen såklart.

Nu tillbaka på handbollsplanen känner jag mig inte precis säker, och inte blir det bättre när Alex Cox förvandlades till handbolls-hitler en träning i frustration över Pumas misära organisation och våran pissnödiga träning, på ren skånska. men som Bengan Johansson sa, bryt ihop och kom igen.
Imorn är det dags, seriepremiär, derby, bortamatch på hemmaplan och det känns även som en liten come-back måste jag säga. Som måtståndare står IFK örebro och på planen kommer Slungan saknas. Tur är att det förhoppningsvis bara handlar om en vecka eller två, sen är hon tillbaka till målvakternas fasa :)

Nära till en böteslapp av farbror(faster?) blå under torsdagen, men man klarar sig ibland med ett leende och jävligt mycket tur.

En inställd resa till Turkiet med Elin, Micke och Anders är väl inte en av höjdpunkterna men samtidigt fick jag ju chansen att komma tillbaka till handbollen... en win-win situation med blekt (-skratt) resultat. De är iaf hemma nu så jag kan ju få njuta avundsjukt av deras minnen och berättelser istället.

En tjock, nyttig, alkoholfri fredag med Fricken, Paris Hilton och Eddie Murphy. Gott, sköj och mysigt.
Dop, kräft/räk middag hos G-ssons och myskväll hos Patte och Dannie på lördagskvällen,
en bra, lugn, bakisfri helg. Sömnbristen är dock inte bruten...
Nu väntar plugg och en annars lugn och skön söndag...

Agenda för kommande vecka:
Måndag: Match mot IFK Örebro, IDH, 20.00
Tisdag: Jobb på det alltid så trevliga tryckeriet
Onsdag: VI-dagen, snack
Torsdag: Mördarträning på dödstid
Fredag: Firande av Karins 18årsdag i Fjöööget
Lördag: Hålls öppen för aktivitet med mina damer
Söndag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0