Meningen med livet

Jag har under dagens lektion i filosofi A fått en uppgift att skriva 2 a4 sidr om meningen med livet, utifrån ett häfte där de redogör för olika "meningar". Detta fick mig ju osökt att tänka: "Vad är meningen med mitt liv?"

Jag tror att jag vill göra nytta, göra mig själv och mina nära nöjda, jag vill göra avtryck och efterlämna mig goda ting. Om man får uttrycka sig filosofiskt.... Och det är ju ingen press.

Jag och Mickan pratade om ifall man skulle komma i situationen att hålla ett tack-tal. Hon sa då det ultimata, det absolut bästa som verkligen är sant. "Jag vill tacka alla som har gjort intryck på mig, goda som dåliga. För utan dem skulle jag inte vara den och där jag är idag."

Det är riktigt sant och något gott kommer ofta från det onda. Efter regnet kommer solen... osv osv

Fick sms av FruityFriday ang midsommar idag och en knut knöt sig ytterligare i magen. Jag har inte haft speciellt bra koll, bara anmält mitt intresse men när det nu kom svart på vitt så vet jag ju inte om jag kommer kunna följa med, iom jobb och eventuella pengar som ska med till Kos. Jag fick falla av... igen. Men, jag ska ju försöka sluta planera så långt fram så det kanske kan bli nåt bra av det också. Den som lever får se... Jag kommer kanske komma paddlande över till Gotland och söka reda på töserna med stormlampa och skallgång. Det kommer nog inte behövas egentligen eftersom töserna både syns och hörs när de kör sin grej. Man kan på miltals avstånd höra Dojjan sjunga med till radions ljuva toner, se Frida "spåra" till en låt, Mallan stå och småshejka eller kanske Hanna som klappar händerna över huvudet.

Annars slutar det väl med dans kring midsommarstången och våfflor i Lövdalens trädgård...

Kommentarer
Postat av: Emma

Vill du vinna ett smycke?Gå in på min blogg och svara på en enkel fråga..

2008-04-07 @ 15:13:47
URL: http://petersson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0