Uppdatering

Nu kommer det, resornas resa. Det kommer nog bli många inlägg om Kos eftersom att det var mycket som hände, och mångas minnen som ska printas ner. Här kommer lite från första veckan, som jag kommer ihåg i skrivande stund... Mycket nöje!

Klockan 02.00 1/8 drog vi oss från Örebro i två fullproppade bilar med två pappor bakom rattarna. Vi kom fram som vi skulle till Arlanda och checkade in från den tusen långa kön, då fick vi reda på att det var ett tekniskt fel på planet och vi skulle få vänta. STRUL, men vem fan vill åka i ett trasigt plan? Vi tänkte göra det bästa av situationen och roade oss bäst vi kunde, vi träffa några av Napa-folket som hade börjat festa på ordentligt. Kom Eklind någonsin fram? Det är frågan...
Fick ett glädjande sms från min ögonsten här hemma, hon kom vidare på polisen. Kunde jag få höra något bättre när jag var på så pissigt humör? Stoltheten lyste och folk trodde säkert att jag fixat ett privatplan eller något liknande, så glad blev jag. Så småningom lyfte planet, 7 timmar försent och vi var på väg till solen. Lite småsura miner pga tröttheten syntes väl till men det blåstes bort tillsammans med den varma bris som mötte oss när vi steg ur planet på Kos flygplats. Allas väskor hade kommit fram och det enda smolket i min bägare var den misslyckade bikinivaxningen som gjorde att jag inte kunde gå som folk. Vi hoppade på bussarna och kom fram till hotellet. Vi blev väl inte mållösa av storleken på rummet men Dallas, Bella och Joss fick fan en städskrub jämfört med oss så det var inte läge att klaga. Vi hade svårt att vänja oss med toaletterna i Grekland, det tog ett tag. Så när hotellmanagern (nu kallad Hotell Hitler) återigen drog reglerna om toaletterna kunde Maria inte låta bli att le. Då får hon en utskällning och får ställa sig i skamvrån, bokstavligt talat! Vilken idiot!
Vi gick ut och åt och tänkte spana in staden lite, trötta och lite småskabbiga som vi var. Vi tänkte ta oss en tur på bargatan för att kolla läget och de ville slänga in oss trots resekläder, sminklösa och ofixade hår. "Det här kommer bli sjukt" tänkte vi. Vi gick och la oss relativt tidigt eftersom vi tänkte gå till stranden dagen efter, en promenad som visade sig ta ungefär 25 minuter. Vi hamnade på Apollo beach där Lisa och Melina jobbade, man behövde bara ligga där på solstolarna och ropa om man ville ha någonting att äta och dricka. Micket soft!
Vi träffade Jim och Jon som visade sig komma från Västerås och bestämde förfest med dom på deras hotell. Jossan blev utnämnd till kapten första kvällen och hon fick hålla i tyglarna. Vi drog oss mot hotell Oskar där vi skulle möta killarna. Efter en väldigt fin insmuggling av 8 stycken icke-hotellgäster så fann vi en lapp på deras dörr "Tjejer! Vi är vid baren, kommer om 10. Kom dit eller vänta här. Kram Jim och Jon" Sagt och gjort, vilka väntar? Jag och Jossan gick ner till baren för att hämta upp grabbarna tillsammans med deras nufunna vänner norrmännen. Förfesten drog igång och någonstans där fick vi för oss att dansa i sängen. Jim ville också vara med och PANG! Sängbotten gick tvärsönder.
Tidig hemgång för mig och Mickan denna kväll men de andra var kvar och då främst Lisa. Lisa blev lite överförfriskad och roade Sara hela hemvägen. Innan de gick hem blandade hon dock sin alldeles egen drink, som ingen ville dricka.
Detta är vad jag har fått höra från Sara:
"Sara, det är lite svårt att gå. Mina skor är så sluddriga"
Vid kyrkan:
"Sara, jag vill kissa"
"Men här kan du inte kissa Lisa det är ju helig plats"
Lisa ser lite bestämt på Sara och säger:
"Men Sara! Här kan vi ju inte kissa. Det är ju helig plats!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0