Sydpolen eller Valencia?

Ja, jag skulle på geografi provet på 1000 sidor (egentligen 25) avläsa ett diagram och skriva vilket klimat och vilken plats det kunde tänkas vara. Jag tänkte att; Nu jävlar ska vi tänka logiskt!

Så, jag tittade på diagrammet och funderade starkt på var det är kallare på sommaren än på vintern. Vinklade pennan som Jordens lutning och kom fram till att det självlart var Sydpolen och klimatet var arktiskt.
SÅ FEL man kan ha. Jag hade avläst nederbörden som temperatur och rätt svar var Valencia. Man kan inte alltid ha alla rätt.

Imorgon väntar matteplugg, filosofiprov, frisör, träningsläraseminarie och MATCH! Ja! Jag ska spela på fredag. Jag och Dallas som pivoter, som det så snitsigt heter. Tyvärr är inte pollen med på planen, då hon ska förstärka B-laget i V-ås på söndag. Men "akta er för henne, hon är faktiskt polis".
Vet inte än om han får för sig att komma till Örebro i helgen. Hoppas väl på det men jag har lärt mig att försöka vänta mig det värsta för att sedan bli glatt överraskad istället. Det är så mycket bättre!
Så, jag hoppas på en härlig helg som kan bli så mycket mer än bara härlig...

Vaknade idag av ett sms:
"Du är min hjälte. Tack för att du finns anna axelsson. Utan dig vore jag inte där jag är idag."
Rörd till tårar och vaknade på ett av de bättre sätten får man väl säga....

När jag efter parodiprovet i geografi cyklade jag hem, när jag står vid trafikljuset (med bägge fötterna på marken!) vem går förbi med målarkläder och en icakasse?
-Tomat-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0