comeback

Jaha, då var den gjord "på riktigt" som en viss Therese skulle ha sagt. Comebacken på handbollsplanen, i matchtröja, mot faktiska motståndare. Iofs inte det roligaste matchen alls. Ett gäng gamla elitseriespelare samt en nuvarande elitseriespelare som verkade ha duracell-batterier i benen och citron i munnen.
Jag vet faktiskt inte om jag kan säga så mycket, fick en passning in på linjen - gjorde ett mål. Fick spela mitt- och höger9 och lyckades snubbla ut en västeråsare på utvisningsbänken.

Torsdag: skola. skoshopping med mor, mörkröda lackpumps, ormskinns-skor och studentskor. tackartackar!
Fredagen började med en dag i skolan, för att sedan läsa klick tillsammans med en vasa sandwich i sängen innan det var dags att sätta sig på tåget till Västerås. Mumma och jag letade oss fram på stadens gator och hann bara mellanlanda hemma hos bror innan hon skulle träffa Putte och jag och min hungrige bror skulle äta.
god mat och sedan en vända hem till lägenheten igen innan vi tog oss ner på stan och tabasco, en härlig lounge med bra musik och relativt mycket folk. Vi traskade vidare för att hälsa på lite folk som bror kände, kolla in ett annat härligt ställe samt en snabbguidning på västerås stolthet Pluto. Lite mys framför tv'n och sedan sömn i den mindre sköna tältsängen.
Mat på staden med mumma och putte som skickade iväg oss på en promenad mot hallen, vi hann dock bli upphämtade av mats med bil.
Matchen som spelades nämns ovan och som sagt finns det inte mycket att säga.
En härlig lördagskväll spenderades med min kära vän Mickan. Tusen god pizza, coca, chirre och handboll. Götteligött! Efter en övernattning i Mickans väldigt höga säng begav vi oss till idrottshuset för ännu en drabbning med västeråsarna, idag hade de dock ett helt annat lag.
Och ja, vi vann. Vi var helt okej. För mig kändes det bra, fast jag måste erkänna att byta anfall-försvar - inte min grej! Jag har inte konditionen för det, dessutom är jag efter uppehållet och pissmatchen igår, ganska så målkåt :)
Fyra mål, tack för kaffet. Dock kom idag min säsongs första 2-minutare efter (ja okej) två solklara raka armar i bröstet på en blåklädd.

Kroppen lider av brutal smärta och mina armar är prydda med lila-aktiga blåmärken. Men nu är jag tillbaka! I a-lagströjan lär det nog dröja innan jag får trä på mig nummer 18 igen dock, men det är ju bara att kriga.

Handboll? PHU! Veckan som kommer åker vi ju till SÄLEN!
Bräda, snö, bräda, snö, bräda, snö - shit asså!
Jag (töntig som jag är) har köpt matchande "bulor" åt mig och Dannie, så vi ska synas där vi far fram i barnbacken. Vi säger barnbacken nu, men vi vet båda två att vi kommer åka alla svarta backar och branta off-pister som finns. På onsdag går bilen med Patte, Dannie och Måns. Bakom oss får vi Mackan, Frerra, Karresson och Jolle. Uppe i Sälen väntar Visbytöserna - Frida, Tessan, Hanna och Mallan. I vilket skick vi hittar dem återstår ju att se.
Härliga dagar väntar med (förhoppningsvis) bra väder, brädåkning och härligt sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0