fjäll-rapport

Efter att ha kommit hem från den vitare delen av Sverige, kan jag bara säga att det är skönt att komma hem...

I onsdags blev jag upphämtad av Dannie, Patte och Måns i en fullpackad bil med tillhörande laddad takbox. "SÄLEN BABY"!
Jag var något, om än lite mer än något, baktung efter tisdagens firande av Lina som fyllde ljuvliga 19 år och bjöd på underbar tårta. Det var egentligen mer trötthet än baktyngd som tyngde mig skall väl tillgäggas. Jag började iaf direkt tjata på om pizza, något som retade Patte till vansinne. Jag, Dannie och Måns roade oss med att leka diverse bil-lekar som inte hade speciellt hög IQ-standard.
Vi stannade vid en statoil -mack för att inhandla den godaste körven (som Patte skulle ha sagt) och fortsatte därefter vår resa. Det blev tillslut en pizza också - till min stora glädje. Fast den var inte "all that", såattsäga.
När vi väl hittat fram till våra stugor efter telefonguidning samt föja John av visby-töserna packade vi in och bäddade.
Vi hann faktiskt inte mycket längre än så innan det visades att vi trots allt är tjejer. Men med öppna kort på bordet var detta senare inget problem. Innan vi fick sova så fick vi leta på Mackan och Frerra som hade lyckats köra fast bilen - innan det fick vi först putta loss Patte eftersom han körde fast när han skulle hjälpa dem att putta - STRUL!
Torsdag morgon, allt strul löst och nu dags för backen! Riktigt kul att spänna på sig brädan och svischa ner för backarna - eller ja, ta mig ner någorlunda iaf. Vi tog oss efter ett par uppvärmningsåk iväg till Hundfjället där Trollskogen hägrade. Men detta vet jag inte, barnen for som skottspolingar överallt och föräldrarna till dessa galningar tog upp 9/10 av backen med kameran i högsta hugg. I slutet lyckades jag och Dannie hitta den perfekta backen, och både jag och hon var stolta när hon proffsigt klarade av tåsvängarna.
Trötta av all den friska luften och vår brutala brädåkning blev det lite sömn innan vi fixade med mat och förfest till handbollen i tjejernas + Frerra och Mackans stuga. Utgång på HC och vad jag förstår så hade vi riktigt roligt, självklart lite strul men även det klarnade. Jag fick öva mig i engelska och Frida lekte dansk. Jag och Dannie förstog inte konceptet taxi-kö. Så när jag äntligen fick ögonen på en taxi som det stog Anna på, slängde jag ut med armarna för att hindra hygenorna bakom. Tyvärr visade det sig att jag hade puttat på en vakt som slängde ner mig i en snödriva, men vi fick iaf taxin.
Hemma i stugan, ja. Allt kan verkligen hända i Sälen.
Med många trötta ansikten blev fredagen en passiv dag för oss, lite småutflykter och tankar på att åka scooter. Men det behövde man tydligen ha haft körkort i 8 år för att hyra, sicket piss.
Även fredagen blev utgång, denna gång med Patte i täten. Ölspelet lockade fram allas bästa och sämsta sidor. Förolämpningskortet blev en stående genre genom kvällen. Även HC denna dag, nu med tusen mer folk och inte alls lika roligt. Sprang på Örebroare och även en skäggig kille från Göteborg som trodde att jag var hans barndomskompis. Denna dagen visste vi ju om taxikön - vad vi inte visste var att vi fick stå i 50 minuter. För att sedan inte ens få en taxi till hela sällskapet, så vi började traska. Dagens och åter tusen rosor går till Frida som gick upp i den kyliga natten för att hämta oss. Bäst ikväll var Camillas kommentar till Mallans ex Fredrik som häftade på hemåt; Klättra upp i en gran, klä av dig naken och spetta dig själv.
Backen på lördagen, diverse tunga huvuden och ben. Stukad hand som inte fick lindas av tjurig sjukvårdare och mer åk. Även lössnö och hopp blev det denna lördag. Dannie lyckades med det som inte många lyckas med, hon ramlade i en transportlift som går så sakta att den praktiskt taget går bakåt. Fast jag håller med dig Dannie, det var mycket hål och skit.
Dusch, städning, disk och plugg lyckades jag få till under ett ryck innan det var dags att starta kvällens aktivitet. I ena stugan festades det till tusen och i den andra dracks det väl en del men i lugnare variant och spelades poker. Jag var i pokerstugan. Vi utvecklade poker till "rita-och-gissa" och det vart en hel del skratt. En tidig sängkväll för de flesta. Söndag, med städning och utpackning av stugorna. Camilla var i sitt esse.

Anna X, Danielle, Patrik, Camilla - som denna helg blev Millan, Frida, Tessan, Mallan, Hanna, Frerra, Mackan, Jolle, Karresson var de som gjorde Sälen till en lite härligare plats under v 4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0