lördagen

som ni märkte på gårdagens alla inlägg var det inte den mest hetsiga arbetsdagen igår, man fick helt enkelt roa sig själv. jag lyckades hitta en humorsajt på nätet som serverade roliga historier och fräckisar till dagen var till ända och det var dags att åka hemåt.
hem snabbt som satan med ett leende på läpparna, jag kände mig riktigt taggad för mickans fest. dusch, fixning och lite sådär innan mickan kom mitt i regnet och åskan. massa grattiskramar och sedan hem till mickan för att fixa iordning henne och ladda upp det sista innan det var dags att åka till kåren. mickan hade varit på systemet för första gången och var arg (med all rätt) på haggan som hade kollat hennes leg utan att säga grattis.
på kåren började det med strul, men med många dragna trådar så var det snart fixat och folket började rulla in. vissa var mer runda under tossorna än andra men det verkade bli en riktigt trevlig fest. mickan hälsade alla välkomna och så var det mat, jag hamnade (utan att veta hur) tillsammans med 8 killar från hallsberg, endast en av dom kände jag igen. men, vem är jag att klaga? jag fick ju själva födelsedagsbarnet som sällskap efter en stund. jag höll mitt tal, och det fick applåder (vad annars?)
sedan drog festen igång, drinkar blandades, det spårades BRUTALT på dansgolvet och surrades friskt. jag fick även vara med dj'n och snurra lite plattor.
jag hade en toppenkväll, dansade tusen, skrattade massor och umgicks med mina härliga kompisar. det kändes som att var huuuuuuur länge sen som helst som jag och dannie körde väggen.
TACK Mickan för en kanonkväll!



nu sitter jag här på jobbet, med så ont i fötterna att jag vägrar stå. jag fick linda in fotsulorna med ispåsar igår, men det var det så värt.
nu ska det jobbas till 4 och sedan är det teater med mamma, mormor och kusiner i lerbäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0