träningsvärk

träningsvärken efter gårdagen är brutal!

efter en god (egenlagad!) middag och lite smågluttande på stefan och krister åkte mickan hem och lämnade mig åt mitt öde. vilket fick bli dusch, disk, dator, lite städning och den vanliga upprustningen för en natt på egen hand.
baseballträet låg tryggt brevid sängen och HP fick underhålla mig och vagga mig till sömns. konstiga ljud störde min nattsömn och så även "en liten del av skogen" som ringde från sälens icke-vita bergskedjor.
tidig uppstigning och promenad innan frukost, bevattning av blommor (tror även att några plastblommor fick lite näring, det är bäst att vara på säkra sidan när det gäller mammas ögonstenar) lite sollapande tillsammans med en riktigt konstig bok som byttes till en riktigt bra.
matlagning och lite städning som hör till vardagssysslorna (tog jag i för mycket nu?)
lååååångt telefonsamtal med min bästa vän, som liksom jag har lite synpunkter på tillvaron. ännu ett telefonsamtal med mix, vars fest kommer bli GRYM! jag tror även att jag kommit på en relativt värdig outfit till mig själv.

på väg till jobbet såg jag en katt som tog en fågel, you go kissekatt! tilläggas bör att det inte var en gullig liten sparv eller liknande utan en måsjäkel som troligtvis skulle ha bajsat på min sadel eller i mitt hår annars.
har precis stött på en bekant med sin utländska chef och fått prata lite engelska, jag tror att jag gjorde ett bra intryck där.
kvällen kan bjuda på många olika senarion, det som är mest skrivet i sten är att jag åter ska ge mig på matlagning. funderar på om det ska bli grillat, tacos eller egen pizza kanske.

Kommentarer
Postat av: Carin

Va är det jag läser?????? MATTANTEN på G??? Hehehehehehe!! Kom på idag att det är nåt som saknas i sommar.. Ingen frysbox å slagga på å ingen majja.morr Dags för en sammanstrålning snart.. kan ju inte gå ett år mellan varven jue. =(

2008-07-09 @ 18:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0