Canadian goose

Skräckfylld hundpromenad
Ska det vara så att när vi hundrastare kommer och går i godan ro på Stora Holmen i Örebro, plötsligt blir bortjagade från gångstigen? De skyldiga är varken ett högljutt tonårsgäng eller ryska terrorister, utan kanadagäss. De väser när vi är ca 10 meter ifrån. "Vi kan väl gå, de flyttar sig säker som normala fjäderfän", tänker jag. Men ICKE! Fågeljävlarna går till attack! Och när vi då vänder om (vad ska man göra?) kommer det ytterligare fem till, på väg att omringa oss. Ska man behöva springa omvägar och vara rädd när man är ute och rastar vovven? Fågeljävlarna anfaller, de skiter överallt och ärligt talat är de inte ens fina och se på.

Pissdålig Sverigematch
Sverige suger hamsterkulor mot Ryssland. Ryssarna har vodka i vattenflaskorna och kärnvapen i dobbarna, men inte fan lyckas de blågula gossarna ändå. Dock hade jag trevligt sällskap, god mat och blev lätt road av de fulla grabbarna vid bordet brevid som t o m klämmer i med "alla vi som älskar Anna klappar nu"

Smådeppig
Senast idag sa mamma att jag verkade må så bra, är glad för det mesta och sover bra. Självklart slår det om, som på beställning. Nu sitter jag här igen, med de mörkare tankarna och bara spyr skit över mig själv. Självironi kan väl vara charmigt, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0