Good girl gone bad

Igår vet jag inte vad som flög i mig, poetådran pulserade mer än vanligt tror jag.

Mamma var nervös att vi skulle missa konserten, sa hon. Egentligen var hon nog nervös för att hon visste att Dannie skulle sitta vid ratten och då köra järnet för att vi inte ens skulle missa den första popcorn-omgången. Mamma visade sig ha lite rätt, och lite fel. Absolut inget ont om Dannies körning, när jag får körkort vill jag lära mig köra som henne. Fast, jag ska nog ligga lite under fartgränserna med tanke på min (o)tur med farbor blå. Vi kom iallafall fram och hittade parkering bara sådär. Det är ju tur att Dannie och Tessan är bevandrade konsertbesökare med utmärkt lokalsinne. Vi skulle försöka leka svarta-börsen-hajar, det var ingen lek. Jag mördade min tumme i kön och fick be om en servett av två tjejer som stog bakom oss.
Vi kom in och jag fick självklart lämna mitt paraply till Sthlms uteliggares förtjusning. Efter att ha avnjutit Adam Tenstas förband från toalettkön som tog tusen så kom vi in och fick praktisera statisk benböj. Så plötsligt hör vi några bekanta toner. Adam Tensta drar igår med MY COOL. Vi springer ut, Dannie hinner knappt knäppa byxorna och sedan upp för att glänsa på våra toppenplatser. Vi missade iingenting utom svettlukten från scenen. 
Rihanna på scen. Så otroligt snygg tjej, man kan få komplex för mindre men där kan man absolut inte ens mäta sig. Hon var grym på scenen, kanske lite mer rock-tjej än jag hade förväntat mig men det var inte till det sämre. Lite höjda ögonbryn åt valet av scenkläder, men hade man haft en sån kropp och varit världsstjärna så hade jag säkert också haft sånt på mig.
Jag försökte underhålla Tobbe som tyvärr inte kunde följa med i sista sekund, jag tror att han blev glad.

Jag hade en tom plats på min högersida och kan inte låta bli att rikta ett par ord till den som skulle suttit där (som egentligen skulle blivit jag eftersom Frida och Tessan skulle ha vunnit mittenplatserna) men jag pratar såklart om Frida. Rihanna gjorde ingenting som inte du har gjort på Klaras dansgolv (förutom hennes gnidande i soffan).
B-laget med denna guld-tös vann igår mot Vadstena och är nu klara för kvalfinal. Frida fick återigen bli målskytt, det kanske kom som ett litet plåster på såret efter måndagens missade passning till henne i slutsekunderna...



Bra B-laget!
Bra Västerås som vann i förlängning mot Borås!
Bra Dannie och Tessan för härligt sällskap!
Bra Kärleken att du stod varm när jag kom hem för att sova!
Bra Frida som gjorde sitt "för föreningens bästa"!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205389181_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

2008-03-13 @ 09:01:09
Postat av: Robban

Men kuuuul att du är i Stlhm utan att säga till???Och desutom när du hade enbiljett över till Rihanna?!?!?Fast jag hade nog klarat mig utan Adam Tenstas svettlukt där på förbandet..
Yes Anna du ska nog passa dig när ja kommer till Örebro med tanke på kommentaren du skrev.. hehehe hade bäst!!

2008-03-13 @ 17:19:15
URL: http://robban1987.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0