. slut

Nu har matchernas match spelats och därmed är säsongen över för ÖSK Handbolls damlag. Det blev 10 raka vinster i slutet, även om den sista satt för långt inne för att vara riktigt skön. Pinnen och Alex lämnar oss nu, vilket jag inte riktigt har förstått än. Jag började förstå lite imorse då jag grinade till Freaky Friday, så känslig brukar jag inte vara utan Dannie annars.

Lördagen blev ett äventyr med Mickan min Mickan. Vi kom på oss själva med att vara sysslolösa innan kvällens (nyktra) festligheter skulle börja så vi fick för oss att åka till Eskilstuna och heja på våra herrar som spelade en viktig match. Vi fick även med oss mannen i rött (Tobbe) och lyckades navigera oss till hallen där matchen spelades. Karlarna var duktiga och vann efter hårt slit och monsterräddningar av Pontus. Lämnade av Tobbeponken i hans hem"stad" och rattade traktorn mot Maria och kvällens pokertillställning. Maria fyllde 20 år och detta firade jag med att åka ut FÖRST från amatörbordet. (Gilltig ursäkt; jag ville se melodifestivalen och räknade med att Mickan skulle kamma hem storkovan) Jag kilade förbi en annan fest hos Jensa i klassen som också hade valt att fylla år på lördagen. 19 år och mellofest hemma hos Mozart. Jag blev i hissen upp inbjuden till en "trevlig tremanna-tillställning" hos Jens granne som var ca 30-40, luktade sprit och hade uppenbarligen raggat upp en dam för kvällen. Jag tackade ödmjukt nej och gick in till mina homies. Jens fick en stressboll i form av en tutte tillsammans med ett kort; "För att du är den minst stressade jag känner... och kille". Trevligt att hänga lite med folket som några var mer förfriskade än de mådde bra av.
Tillbaka till Maria och mer melodifestival, det blev sedan hemgång till Kärleken tillsammans med Mickan runt 12-tiden.

Söndag och matchdags. Bror hade kommit hem för att se mig spela så vi åt lite brunch och rattade iväg för att lämna kameran till Alex och sedan plocka med oss denna nystylade skåning till idrottshuset.
Vi vann matchen med en ynka boll och vi kan väl säga att de fick smaka lite kött. De spelade dock en bra handboll till skillnad från oss.
Hem och middag med mor och bror innan det var dags för pyntning av mig själv. Tobbe och Ruud hämtade upp mig efter att jag läxat upp grannungarna med reglerna för dunken och släppte av mig hos Mickan. Förkrok hos Dannie, alla var taggade och det var trevligt. Jag tappade mitt toppenhumör någonstans men det gjorde ingenting. Utgång på björnis och Örebros freakshow. Riktigt skumt folk ute. Tessan och Dannie vann på roulette (Dannie på nummer 18, tackartackar!) och sedan blev det strul i min frånvaro. Jag och Mickan gick ut för att förfölja henne så att hon kom hem hel och någorlunda ren. Det var ändå skönt att se henne komma hem ordentligt, även om det inte var det ultimata adjöet för en utekväll. Jag kände mig ändå ledsen när jag och Mickan gick hemåt.

Det känns som att jag har tappat något värdefullt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0