Trötter var Kloker, blev Glader och lite Toker

Ännu en vinst i handollens division 2. Ännu en vinst som inte var helt självklar. En vinst med 9 bollar, det var skönt.
Det gick bättre igår, men jag flåsar fortfarande likt Tomten när han klämmer sig nerför för trånga skorstenar.
28-19. Själviskt; 2 mål, en utvisning, x antal blockar, fixade straffar och fick en rivsår som svider. Mina kära supportrar från Arboga var och kollade, detta har visat sig vara ett vinnande koncept.

Matchernas match går av stapeln på söndag. Den derbyaste derbyt NÅGONSIN. ÖSK Handboll vs. IFK Örebro. 14.00, värt att boka in och komma i tid. Det vankas publiktillströmning som inte ens Lindesberg sett maken till.

Med lite lätt ont i halsen och snorig näsa åkte jag hem till Maria för att kriga klart filmen till projektet. Maria är verkligen bra på att vara bra när det gäller. Filmen blev mycket bättre än jag kunnat tro och klockan blev mer än vi mådde bra av. Lite godnatt-snack innan vi slocknade och det kändes som att knappt 10 minuter hade gått innan väckarklockan ringde och det var dags för frukost och hundpromenad.

Som två zombies åkte vi till skolan och tog oss an Marias klass på idrotten där vi höll i en handbollslektion. Måste säga att B5orna imponerade på mig.
Naturkunskap och bra jobb med Öhrling (som idag är dagens kille) och sedan klassråd med snack om studenten, studentkryssning och vidare mindre detaljer som skola.

Hem och mat, söööööööömn som slog mig likt ett baseballträ i huvudet. Nu är det projektplugg, svenskaplugg, träningsläraplugg och åka ner till träningen och hämta tros/kalsong-beställningar som återstår. Jag missar ännu (!) en tisdag hemma hos Dannie med töserna, men allt för att de ska kunna vara stolta över mig och mina betyg den 5e juni.

Maria är king
Grattis bror till playoff-vinst
Adam Tensta och Rihanna imorn i Sthlm

Och du... jag trodde mer om dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0