10 - en dag som stum

Man tänker aldrig på att man egentligen pratar så mycket som man gör, påkallar uppmärksamhet när man möter någon i korridoren, ropar hejdå när man ska åka eller bara lägger in någon kommentar då och då. Idag har jag fått erfara hur det känns att inte kunna göra det.

Min röst är nämligen borta efter helgens idiotiska spel i järnvägen cup, men som alla vet så är man ju inte den som är den. Nu får vi se hur mycket min träning och studentförberedelser får lida för detta. Jag hoppas självklart på så lite som möjligt, men nu har mor intagit FriskusHitler-rollen och lär inte låta mig träna förrän jag kan tala som folk igen. Åkte hem från en icke-dag i skolan för att bara vara tyst, hur knäppt är inte det?

plus
allt i skolan är klart
10 dagar till studenten
pengar på kontot
bra musik i mp3n
härliga sms som lyser upp dagarna

minus
den försvunna rösten
studentångesten
ojämn hudfärg
all missad träning

The sun is up
I'm feelin' great
I'm just enyoing life
Right here in the shade
Let's take a ride right away
I'll be by your side
It's so easy the easy life
Celebrate the good times
All night long


Who's to tell what's to come
All I know is that tomorrow today will be gone
Get out out of bed put on your blue sweadshoes
Get out up and dance
Celebrate the good times
All night long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0