13 - fredag den 13e?

Igår gjorde jag valet, jag ska köra. Pepp-pepp-pepp, låt mig hålla!

Några av vardagens straff:

 - Jag hade för första gången någonsin hittat det perfekta födelsedagspresenten till Therese "Dojjan" Jämthed, men vad händer? Som i slowmotion ser jag den fina flaskan glida mot kanten och ramla i golvet med ett kras.

  - Jag cyklar förbi en fotbollsplan (på en cykelbana utanför staketet) och får helt plötsligt en boll i huvudet.

 - Jag står lugnt och stilla och håller i Trulsas koppel när en mordisk gråsparv attackerar mitt huvud, jag slänger mig åt sidan som Matrix. Fågeljäveln bajsar då ca 20 cm framför min näsa.


Ett finger i ögat på ofrivilliga singlar är också alla kära och lyckliga människor som håller handen och pussas överallt på staden. Är jag bitter? Nae, inte då!

Fortfarande inte helt frisk men ändå värdinna för klassfest ikväll och uppsatt i truppen för järnvägencup i helgen. Mamma är inte alls imponerad, och det är nog fan inte jag heller om det innebär en hel vecka till utan att få komma igång med träningen.

Kom vid frukostbordet tillsammans med Mickan på att det inte alls är långt kvar till Kos nu. Nästa söndag är det två månader kvar till bilen åker från Örebro och planet lyfter från Arlanda - mot solen. Alltså idag; 70 dagar kvar till två säkert oförglömliga veckor.
X - undertecknad som kommer hålla låda och bli rödast av alla. Poolens härkarinna och vattenlekarnas guru.
miX - kommer bli chokladbrun och vilja simma med hajar. Kommer ha internskämt upp till bredden tillsammans med X.
Fricken - soldyrkaren som kommer dricka mimosa till frukost, skratta oavbrutet och aldrig ställa upp i spel med X.
Juicy - kommer bli brunast av alla, måste få mat MINST 3 ggr om dagen och kommer pimpa in töserna på alla heta klubbar,
Dallas - alla grekernas drömkvinna, frågan är om man ska ha med sig ett koppel till denna blonda, brunbrända tös så hon inte blir kidnappad.
Bella - Får vara den som kopplar Dallas och kommer antagligen flörta med stoluthyraren så vi solar gratis alla dagar på stranden.

"Sara, du ÄR smalare än mig. Jag är typ dubbelt så bred som du."
"Men Anna, jag är liksom en fågel.... och du är...stabil"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0