14 - från kryssade krysset

Lördag 17/5
40 årsfest vid Rosta gärde tillsammans med min älskade Emma. Vi fick jobba lite, blanda lite, duka lite och ja. Det var inte så värst jobbigt, mest riktigt riktigt kul. Vi fick hålla i lite lekar och jag bara ÄLSKAR när människor kan bjuda på sig själva! En trevlig kväll med trevliga människor och jag var nöjd med allt när jag kom hem kl 1 på natten.

Söndag 18/5 - TALLIN BABY!
Vi samlades vis myrorna för avfärd med den tråkigaste busschaffören någonsin. Vi blev snabbt mindre omtyckta av både honom och diverse äldre medresänärer. Men vi körde vår grej! Pit-stop i Arboga och Tobbe kom förbi, det blev inte ultimat för en lite trött och förfriskad Anna men jag repade mig snabbt. Vi kom till Sthlm, styrde upp mat och mer dricka. Biljetter och sedan var det dags att entra båten. Vi tänkte göra oss iordning innan vi blev för förfriskade, vi var de enda som tänkte så. Vi blev lite uttittade men det har ju inte skadat förut. Shopping på tax-freen och sedan igång för fullt i hytterna innan det vankades tusen god buffé. Hytterna igen och alkoholen flödade högt och lågt. Disco och sedan nya bekantskaper i Södermalmssällskapet som hade sviten. Grabbarna lyssnade på historialektion medan jag visade mina handbollsmuskler i korridoren med armbrytning, röv-krok, gatlopp och brottning. Jag vann ALLT! I er 08or!
Somnade på väg till kudden och vaknade för en dag i Tallin efter en god frukost. Slitna? Ja, en del.
Mer spritshopping innan det var dags att dra oss mot båten för en välbehövlig powernap. Dusch och fix och sedan var vi igång igen efter en liten äcklig måltid i fastfood shoppen. Idag styrde hela klassen kareoken och som vi gjorde det! Vi sjöng, bakgrundsdansade, dansade och försökte dra med oss alla som var där för russindisco. Vi lyckades lite väl bra och hela kareokebaren stängdes en halvtimme tidigare och de mördande blickarna var många. Disco och rundgång, killar blev kära, tjejer blev känslosamma och alla blev väldigt fulla. Jag och Wille körde tills soluppgången som vi avnjöt tillsammans på soldäck. Att gurgla vin från en bag-in-box kran är inte det charmigaste jag har sett en 75 årig gubbe göra, men kanske det roligaste.

Full gubbe ramlar in i mig i trappen, kl ca 17.30.
Jag: Oj oj, hur gick det där?
Gubbe: Fan, det är fan tur att man inte fyller år... varje år.

Tack min underbara klass för en härlig kryssning. Jag kom på mig själv med att redan sakna många av er och tycka om er mer än jag trodde att jag gjorde.
Ni är guld värda!

Självklart har jag nu lyckats bli toksjuk (eller feber med hals-, huvud- och kroppsont) men är på bättringsvägen.
Nu ska jag göra klart den absolut sista uppgiften i skolan och sedan visa upp mig vid handbollen, det är kanske på tiden.

Imorgon vankas grillfest med klassen och lärare hemma hos mig och lördag - söndag är det järnvägen cup. Hoppas att man lyckas pigga på sig litegrann nu då.

Dannie ringde igår med en inbjudan nästan finare än nobelmiddagen, vad har lilla jag gjort för att förtjäna det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0