30 - helgen och träningsvärken

Jobbade i fredags på Kåren och det bjöds upp till vadslagning bland personalen, hur många skulle komma? Jag var optimismen själv och blev satt på pottkanten med ungefär 300 pers.
Slutade lite tidigare eftersom det inte var speciellt mycket folk, Mickan och jag skjutsade bartendern till Björnstugan och for sedan hem till Kärleken.

Upp rätt tidigt för att packa, duscha osv innan vi skulle vara ute vid Willys vid Marieberg 10.30. Visst var vi där då och ungefär en halvtimme senare kom Dannie, Patte, Måns och Mackan. Ännu senare kom Danne, Jolle, Karresson och Frerra.
Vi tog oss via McD till stugan förutom Danne och co, de åkte på en safaritur till godegård innan de landade. All tusen mat packades upp och sedan var lekarna igång. Volleyboll, fotboll, brännboll, kubb. Ska vi säga att tjejerna vann mot killarna i brännboll? Och att vi sedan spelade 1-1 i kubb? njaa.. eller?
Grillning och mat följt av lite mer lekar innan vi drog oss inåt för mer inomhusaktiviteter och drickande. Spel och lekar varvades med snack och skratt och allsång till Dannes gura.
Att man skulle försöka sova när Frerra och Måns lekte smygare var ju en lögn, de var som frisörer i en korridor. Det lät alltså en del om dem.

Hemåt efter städning och frukost på söndagen och sedan blev det en kväll på Behrn där ÖSK blev förudmjukade av Malmö. Hem och plugg och sedan sova.

En heldag i skolan trots endast en lektion, sista provningen av balklänningen som ska hämtas på fredag, idrottshuset och sedan uttagningar till 20-truppen mellan 16.30-20.00.
Dog i min säng efter mat, dusch och "plugg".

TRÄNINGSVÄRKARNAS TRÄNINGSVÄRK! Jag kan knappt gå och det har skrattats en del åt mig i skolan idag...
Idag är det uttagningar mellan 17-19, då ska man sparkas igång igen.
Det var faktiskt roligare än jag trodde igår, även om man kanske inte imponerade brallorna av tränarna så var det rätt kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0