Footloose

Lördagen var verkligen ALL THAT, såattsäga. Maten hemma hos bror och Chris i V-ås (tacogratäng, tacos 2 dagar i rad - check!) var grymt god och sedan tog vi bilen till Sthlm. Ja, emellan där fick vi ju en p-bot också. Det sög ju.
Jag gav mig på lite shopping och blev några pengar fattigare men läckra grejer rikare.
"Morotschinos", T-shirt/tunika, kofta, 2 par skor och 2 schalar (delade med mamma)
Är det någon som kan ge bra tips hur man töjer tygskor?
Middag på en härlig resturang där de verkligen hade KÖTT, inte nån liten fläskfilébit som var storlek XXS utan härliga bitar. Det gör en köttälskare lycklig.
Musikalen var grymt bra. Man kan inte annat än bli imponerad, de sjunger underbart bra, de dansar som gudar och har en härlig utstrålning. Jag har ju lite svårt att hålla tillbaka mina känslor när killarna slänger av sig tröjorna sådär och tjöt lyckligt. Brolle hade ett sånt sug i blicken, jag försökte förklara det för mina vänner dagen efter med "Hittar du någonting i munnen Brolle, så är det mina trosor". Så jäkla bra!
Tack mamma och pappa, Emil och Chris för en underbar dag!

Söndag och match, ja jusste.
Allt kändes bra, uppvärmningen var bra och inledningen såg bra ut (ja, från bänken) men sen är det ju någonting som händer. Jag kan väl säga att jag återigen är nöjd med min insats, om det inte vore för den söta lilla känga jag fick när jag frågade vad jag gjorde för fel när det inte fungerade bakåt och jag hade två spelare... Nej, jag skyller inte på någon annan men någonting och någonstans är det ju något som blivit fel.
 Och jag vet inte hur jag ska uttrycka mig men någonting är det som inte känns bra. Det är en osäkerhet i gruppen och jag vågar inte säga någonting för att man inte vet hur det kommer tas emot. Tydligen kan man inte säga vad man tycker utan att någon ska bli ledsen eller känna sig utpekad, eller vad vet jag.
Ska man kan börja bara hålla käften? - Ja, det får nog bli så.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag tycker att det är OK att man blir ledsen. Det går över. Jag har varit i den rollen och jag har överlevt. Vi måste ju kunna prata. Om ingen säger inget, då kommer det gå bara sämre och sämre för att om man slutar prata, betyder det inte att man slutar tycka saker. Ansiktet säger mycket även om man "håller käften". Då hänger bara nåt i luften och ingen vet vad det är men alla gissar. Minst 70% gissar fel och det bidrar till ännu sämre atmosfär. Så berätta om du har nåt att säga tycker jag.

2008-11-03 @ 10:59:07
URL: http://kiksun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0