Hel-helg

fredagen spenderades ungefär som förra fredagen som jag beklagade mig lite för barra över. städning och grejande hemma innan jag hoppade i säng med DH säsong 1.
Jag fick sova läääääänge på lördagen, så underbart skönt! Lunch med laget på rosalies och sedan match mot Tumba hemma i Idrottshuset. Folk kan ju säga vad de vill, men det var iaf ingen medveten underskattning. De var riktigt duktiga, fast vi kunde ju varit bättre också. Men, gör vi 36 mål framåt kan vi knappast vara dåliga, speciellt som anfallet har varit vår svagare punkt förut.  Nu råkade ju de ändå göra 30 mål på oss, men ni som kan er matte förstår att vi vann med 6 mål och kan därför vara nöjda med ännu en seger.

Jag var faktiskt jättenöjd med min match, det kändes jättebra trots två brända lägen. Men jag vet inte, någonting gör att det dras neråt ändå. Vi snackade lite om det, tjejerna och ja det kanske kommer bli bättre. Ett helt lag är inte negativt bara för att en spelare är det. Ett lag är iofs inte starkare än sin svagaste länk men det finns gränser.

Utgång på kvällen, jag blev väl lite misspepp hemma först när jag inte hade någonting att ha på mig och sedan den där skuldkänslan jag får.
Men, vi samlades hemma hos Mickan och allt var riktigt trevligt. En omgång Våghals gjorde att vi fick skicka bestämda sms, ringa och prata låtsasspråk och leka sälar på golvet. Kvällens höjdpunkt tycktes bli när Måns skulle breaka på Klaras.
Klaras den kvällen var riktigt riktigt kul, jag träffade inte speciellt många jag kände men vad gjorde det när vi hängde ihop. Vi dansade skiten ur det där stället, skulle man kunna säga. Dannie dansade så hon fick håll (!), säger inte det nästan allt?
På väg ut i klädkön:
Okänd kille (OK) och jag (AX)
OK: ska vi byta garderobslapp?
AX: Vill du ha min handväska
Tjejen ser väldigt tveksam ut när hon räcker över en svart tjejkappa och en handväska till killen.
OK: Jaha, vad har du för ursäkt för att vara här då?
AX: Hur menar du nu?
OK: Ja, men att vara här och vara äldre än 18.
AX: Hur gammal är du egentligen?
OK: Jag är 27.
AX: Jag är 19, räcker det som ursäkt
OK: Jaha, ska du med mig hem?
AX: Nej, det tror jag inte.
OK: Ska vi dela taxi?
AX: Jag bor på väster
OK: Bra, jag bor på norr
AX: Nej, jag ska gå och äta. Och det är ju inte riktigt åt samma håll
OK: Vi går och äter
OK: Jag försöker liksom ragga upp dig. Hur går det?
AX: Nja, du föll väl med ditt nagellack rätt snabbt
OK: Jag har beställt åt oss. Så ska du med hem eller?
AX: Nej, det ska jag inte.
OK: Vill du inte se min lägenhet?
En tjej kommer in och OK hälsar glatt. Hon sätter sig vid oss och börjar prata.
Tjejen: Hej. Vad heter du? Hur gammal är du?
AX: Jag heter Anna och är 19 år.
Tjejen: Jaha, ska du med hem?
AX: Hur känner ni varandra?
Tjejen: Vi bor ihop!

Hursomhelst, en guldkväll!
Söndag med ett skönt bad, handboll i Hallsberg och handboll i Lindesberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0