Nytt försök

Jag måste börja morgonen (sena natten, kl 07.00?) med att citera mig själv.
"Det är fan inte lätt att krypa fram under täcket när man sover i en isbjörns rövhål"
Jag spenderade nämnligen natten hemma hos Dannie, och Dannie har precis som min mor förstått det här med att sova med öppet fönster. Dvs, råkar man sticka ut en kroppsdel utanför täcket så riskerar man köldskador. Jag ska varken baktala min mor eller Dannie, det sägs att det är bra att sova med öppet fönster och det är riktigt skönt när man väl har hittat tekniken att förflytta sig under täcket.

Nu till min helg (igen!)
Helgen, de två dagarna i veckan som man tänker att man ska ta det lugnt på, samtidigt som man ska hinna med allt. Man ska fixa hemma, det som man inte hinner eller orkar i veckan, man ska slappa, träffa vänner, roa sig och bara sova lite längre på mornarna.
TSSS, skitsnack!
Jag försöker vara produktiv, men jag vill bara sova! Jag är helt slut efter en arbets-/träningsvecka som går i ett hela tiden och ungefär 6-7 timmars sömn. Det är i snålaste laget för min del.
Fredag: Jag var överlycklig över att ha avklarat veckans träningspass så jag, istället för att åka till gymmet, kunde åka direkt hem. Det blev en lugn kväll i soffan med ishockey och mammas hemmagjorda mozzarellapizza. Tidigt i säng.
Lördag: Sov till 10, up och duschade för att sedan åka upp på stan för kvalitetstid med Lisa och Sara. Helt underbart att hänga med dessa två igen. Sedan bara hem, vara trött och en sväng förbi bastun innan jag la mig med min favoritdoktor, Dr House och somnade.
Söndag: Upp tidigt för frukostbuffé med laget (iaf 4 st) på Java innan det bar av till idrottshuset och match mot serieledande Norrköping. Det var så grymt kul att spela, kändes verkligen bra. Och ja, då vann vi ju också. Jag fick riktigt mycket speltid och är nöjd med all förrutom min utvisning och mitt sista avslut. Hem för att äta farsdagsmiddag och sedan i säng. När klockan stog på 16.15 tänkte jag gå och lägga mig... Det säger väl allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0