veck-slut

Vad har helgen bjudit på för godsaker förutom min egen hemmagjorda glass på fredagskvällen?

På lördagen var det tokjobb på krämarapoteket, sjukt (fniss) mycket folk och mycket att göra. Men det var kul att vara på ännu ett nytt apotek med en hel del folk. Jag spatserade ner på stan och snackade lite med Sara och Maria. Maria är hemma nu, wei! :) Sedan skulle jag köpa de där svarta, härliga pumpsen. Klart som fan att de var slut i min storlek... Precis min tur.
Jag bikade ner pärlan till idrottshuset och kollade på herrarnas match med Dunder, hans svans, Dojjan med tillhörande fader och Mickan kom. Det var verkligen en usel match, tråkigt att se och tråkigt för herrarna. Jag sällskapade med Dunder och hans polare upp på stan, såg på deras inledning av en rafflande biljardmatch för att sedan cykla hem till mammas goda mat. Jag tog mig i kragen och cyklade åter uppåt stan, denna gång till Sörby för att sällskapa med flickorna på förfest hemma hos Maria. Verkligen mys att träffa henne igen, och Sara förgyller ju tillvaron med sin blotta närvaro. Killarna ramlade in i strida strömmar och en stund fann jag mig sitta ensam med 10 gossar. Jag drog iväg ett sms till Abbebabe "Här laddar jag för match, mitt i ett penisstim", jag tror att hon blev lite avis.
Jag lämpade av Maria med Dallas och Linnea vid Klaras och tog min kära cykel hem till Mellringe. 45 jävla minuter tog det, tusen motvind. Jag kände mig som Lennart Svahn, ni vet... han i Blåsningen.
Sömn, underbara sömn innan det var läge att gå upp, ladda för match med lunch på Gröna Grodan och sedan finfin buss mot Torshälla med morfarbror Olle vid ratten.
Vi vann matchen, 25-30. Vi spelade inte bra, men gjorde 30 mål och vann vår första skitmatch. Jag är rätt nöjd med min insats, även fast det först var riktigt surt men efter snack med Lake så kunde jag se det från den ljusa sidan.
En fet köpmåltid från Kebabhouse tillsammans med Mickan fick avsluta min vecka, och så GOTT det var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0