Helgen

Fredagskvällen spenderades i Hallsberg, ja egentligen kanske det säger allt. Jag, Mickan, Tess Abbe och Mallan åkte för att kika lite handboll, Järnvägen-Lindeskolan. En riktigt dålig match som slutade 15-15, vi lärde oss inte så mycket kan man säga.
Jag och Mickan åkte hem för att kolla Troja, jag skulle packa eftersom att jag skulle bli kvar i Linköping efter matchen. Upp för att åka till Java för frukost med laget - det var jag, Dannie, Abbe, Måns och Mickan.

Om matchen kan jag väl säga att... den sög! Vi spelade dåligt, riktigt dåligt framåt och lite mindre dåligt bakåt. 4 mål i första halvlek säger väl en hel del. Jag spelade lite, mest försvar och i 4 anfall. Svårt att betygsätta mig själv då men jag var verkligen inte nöjd. Det kokade inuti och jag fick anstränga mig ordentligt för att hålla mig någorlunda lugn efter matchen.

Hem till Jossan tillsammans med AnnaG, Jovana och Elin. Där satt Calle och väntade på oss. Humöret började sakta men säkert lugna sig litegrann och jag försökte bara njuta av att träffa de härliga töserna igen. Jossan kom hem och vi började med mat och iordningfixning innan Eva, Maddis och Evelina skulle ramla in. Mycket god tacomiddag blev till en lugn men rolig förfest där vi försökte uppdatera varandra litegrann. Evvis spårade ur med en gammal goding till dans som slutade med att hon gick ner i spagat. Otippat! Jossan fick salta sin tröja innan det var dags att ta taxin mot stan. Riktigt grym utgång! Vi hamnade på Harrys, som är allt annat än Harrys i Örebro. 3 ställen som satt ihop, schlagergolv, r'n'b golv och ett reguljärt dansgolv med skön musik. Dans i 3 timmar och en del roliga grabbar som blixtrade till i skenet av discoljuset. Jag skrattade åt östgötskan och mest åt den stackarn på 30+ som sa "Gud vilka fina ögon du har". Vi skulle ta oss hemåt och AnnaG och Jossan propsade på korv, sedan en taxifärd då G snackade danska med taxichaffisen så han körde fel. En skön pratstund innan vi slocknade i Jossan och Calles lägenhet.

Om jag är otroligt missnöjd med matchen så jag lika nöjd med kvällen. Visst hade det varit härligare att kunna fira en seger men att få träffa tjejerna igen vägde upp det.
-Jossan flydde till kärleken i Linköping
-Jovana flydde till studier i Norrköping
-AnnaG flydde till dansmark för att bli läkare
... men nu lyckades vi alla få ihop det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0