hey hey hey

Igår hade jag min vanliga otur... Sitter utan att göra väsen av mig och väntar på bussen i Lindesberg när en gubbe kommer och börjar prata med mig (samtidigt som jag sitter i telefon kan tilläggas). Han luktar sprit och rök och är allmänt äcklig och vägrar se mina artiga försök att avleda en konversation.
Tvingas skicka ett meddelande till Abbe som inte var så trevligt (hon fattade vinken snabbt dock) och hon räddade mig från vidare utsvävningar angåengde gubbens liv och kärlekstrassel.

utdrag:
"Du har väl kille?"
"Nej"
"Är du gift?!"
"Nej"
"Är du ensamstående"
"Det kan man väl säga"
"Gulledig! Jag är väl lite för gammal för dig?"
"Det kan man absolut säga"


Handboll i Hallsberg igår, Järnvägen-LIF Blå i kval till ettan... Känns bekant?
En helt okej match där jag fick en ny idol. Nisse i Järnvägen, vilken kille! Järnvägen förlorade dock med 6 bollar men (jag trodde aldrig att jag skulle säga detta) jag håller nog på svart-gult på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0