komedi, javisst

Jag kom hem från jobbet i fredags och då väntade kusin Malin i en solstol hemma på framsidan. Vi skulle försöka bestämma oss för mat, och när vi lyckats vela tillräckligt länge var det försent att ställa sig vid grillen så det fick bli en snabblösning. Fotboll stod på programmet och när vi navigerat oss fram till rätt plan (Malin vid ratten, såklart) så var det småpojkar som sprang omkring och tränade. Killarna vi skulle heja på verkade precis gå in i omklädningsrummet. Ringde Jennifer som sa att matchen började 20.15, inte alls 19.00 som jag hade fått för mig.
Hängivnda supportrar som vi är rekade vi mattan och gick sen för att besöka Haga centrum. Mötte pappsen som hade tränat dubbelpass (laddar hårt för beach 09) och sedan tillbaka till planen.
Solen började gå ner, det blev kallare och vi ångrade klädvalet. Pettson kom och mös med oss, vi tog bilen i halvtid, gick på toa och letade filt på OK/Q8, men där hade de endast handdukar för 159:-. En kopp varm choklad och sen tillbaka.
Övfre vann tyvärr inte, men 1 poäng knep dom iaf.
Malin och jag la oss och kollade på En fyra för tre innan vi somnade. Lite grillning i solen på lördagen innan jag och Mickan tog bilen till Lindesberg, för att byta bil och sedan köra mot Stockholm.
Problem med gpsen gjorde att vi lyckats hamna någorlunda rätt när det var 1,5 timme tills staden stängde. Hetsshopping (för att inte komma hem tomhänt) och sedan flyttade vi bilen och letade rätt på en gatuparkering eftersom att parkeringshusen i Sthlm stänger 00.00.
Vi hoppade in på ett matställe, hungriga som vi var brydde vi oss inte speciellt mycket om var. Fick in maten och hade konstiga bordsgrannar. Gick till medborgarplatsen och satte oss på Snaps uteservering, skrattade lite åt folk och träffade två grabbar, varav den ena hade fått i sig alldeles för mycket.

Vi gick till Göta lejon där kön redan var lång och det var tydligen slutsålt, showen började och det första skämtet som drogs från scenen var om det stället där vi hade ätit! Oddsen på det?
Det var iaf grymt bra, alla 3 komiker var kanon. Betnér må vara den bittraste som finns, men tamigfan att det är kul med bitterhet ibland. Tusen tack Mickan för en kanonklapp!

Tog bilen hem och det var en pärs. Mickan ska ha all cred som klarade det, vi stannade och luftade några ggr och sjöng för full hals. Upp i Lindeskogarna för att byta bil igen och 04.40 var vi hemma på väster.
Kom aldrig riktigt i säng eftersom jag började må illa och fick toalettrusa...


Konstigt att de skämtade om det stället där vi åt? Nej, inte direkt. Låg helt däckad igår och mådde illa och är hemma idag eftersom jag och magen inte kommer riktigt överrens ännu.

Mitt tips:
ÄT INTE PÅ GRÖNE JÄGAREN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0