Söndagsdoningar

Efter en veckas sjukdom bröt jag igår min sociala karantän genom att träffa mina underbara vänner. Alla säger det som de sina och jag kan inte se någon anledning att göra annorlunda med mina.
Speciella allihop, men det finns väl en anledning till att en populär godispåse heter Gott & Blandat?

Hursomhelst, en väldigt trevlig kväll och värdparet Dannie och Patte har gjort det igen. En trevlig tillställning.
Jag cyklade med Mickan hem för att hon ej skulle cykla själv och utan att idiotförklara mig själv så gav jag mig en ca 7 km omväg. Cykel is life...
Det visade sig att omvägen var lyckad, utanför Pitchers stötte jag på min favoritvakt som alltid är på bra humör. Då kommer Calle ut, Calle som är hemma i Örebro för sista gången innan han flyttar till Canada för att tjäna pengar på att åka omkring på stålrör (järn?) och peta på en platt gummigrej med en träpinne. Jag blev såklart överlycklig och vi strosade mot Jossan där han skulle sova. Jag sa att jag skulle börja gråta, tykte att jag klarade mig bra till en början men precis vid tunneln under järnvägen så började jag stortjuta. Och, jag skojar inte, det var som en dålig film. Jag verkligen tjöt. Ungefär så hård är man...


Jag, Sara, Maria och Lisa skrämde eller roade, troligtvis bägge delarna, en okänd kille efter en lunch på Java. Vi var inne i en liten kiosk och skämtar hårt med varandra. Maria kläcker ur sig: Jag vet inte, men jag har fått sån sjuk reflex av att bara vilja skalla någon. Undrar hur det känns... (Hon är inte våldsbenägen egentligen men snacket hade urartat en stund innan)
Nu snackar vi ju inte om någon 1,85cm krigsamazon heller, så jag tror att Maria får fortsätta undra hur det känns.

Idag vaknade jag av mig själv - helt underbart! Klockan var mer än brukligt men det är ju ändå söndag. En frukost tillsammans med NA Sporten och sedan ett karaktäristiskt Anna-ryck. Jag får ibland för mig att jag ska få ordning på mitt liv och vi får se ur bra det kommer gå den här gången. Någonting blir alltid lite bättre... Det blev lite städat och tvätten blev utburen till tvättstugan, ett nyttigt glass-recept blev nerskrivet och kvitton blev sorterade (ja, egentligen blev bara en del slängda i papperskorgen och andra i en byrålåda)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0