#2

Julafton började som vanligt med öppning av klapparna i strumpan och sedan skattjakt. Ja, både jag och bror har svårt att bryta den traditionen...
Vi fixade oss iordning, jag sprang över till Harfeldts och önskade god jul med lite hemgjort julgodis och sedan åkte vi till Pålsboda. Vi började hemma hos mormor och morfar i år, därmed ett tusen gott julbord. Alla blev lite pömsiga och lagom till kalle Anka låg vi och såsade i varsin soffa, jag höll mig dock vaken och tog min nap lite senare, vilket bror lät mig höra. Han är en äckligt pigg människa till skillnad från lillasyster som behöver sova för att fungera.
Vi öppnade klappar och drack lite glögg, vi blev utan morfars dunder-bål i år så Emil och morfar gick loss i skåpet. Vi gick senare upp till min farbror och faster där kusiner med barn och farmor var. Lite mer julklappar och allmänt umgänge och mys med de som man inte träffar så ofta. Hur kan man vara så nöjd över att vinna i singstar?
Jag och mamma trodde att klockan var jättemycket så vi började röra på oss, det visade sig vara några timmar fel i huvudet på oss. Fick lite samtal från den delen av mitt umgänge som festar på julafton, det lät som att det var kul men väldigt mycket för långt att gå.

Jag är jättenöjd med min julafton, fick jättefina klappar. Bl a två biljetter till Raw Comedy Club av Mickan, kläder av Emil och Christina, kläder av mamma och pappa, en kock-kniv, kastrullset av farmor, duntäcke (!) till Kärleken av mormor och morfar, och en del mer. Tack alla för en härlig jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0