Vilodag

Ännu en helg till ända och den avslutades med denna otroligt sköna och slappa söndag tillsammans med Mickan och Lisa.

Igår tog vi den äckligt lilla (och försenade) bussen till Stockholm och Huddinge. Att sitta sådär trångt är inte inte helt okej innan en match. Vi spelade och vi förlorade - vi har svårt för att möta Huddinge men igår var det vår okoncentration som gjorde att det sket sig med våran raka segerkurva.
Som tur är har vi en Stockholmsresa nästa helg att ta revansch direkt. Vi åkte hemåt med våra tränare, den ena blek och nära döden (tycker han själv) och den andra med bruten tå. Vilket radarpar!

Jag och Mickan blev upphämtade av mamma och snabbt hem för att byta om och gå till Lisa. Väl där fick vi kasta i oss mat i tätt sällskap av alla som redan hade ätit. Maria, Lisa och jag hade lite kvalitetssnack på toaletten innan Maria skulle iväg och jobba. Resten av sällskapet åkte på en dyr taxiresa till Strike där bowlingen skulle få oss varma. Jag och Pettson lyckades mind-dribbla med oss själva angående Saras förslag och betalningen och jag idiotförklarade alla. I själva verket var det jag som tänkte som en klubba.
Rolig bowling och vem öppnar med en strike? Man kallas ju inte "X" för inte.
Vidare för upphämtning av Abbe och Elin och sedan till Strömpis där min kusin driver löst och vakten driver med oss. In kom vi och kul hade iaf jag. Sjukt mycket folk så att hålla ihop sällskapet var en lögn. Hittade man nån man kände var det bäst att hålla sig kvar.
Jag blev sams med den korta och kompakta och lovade ett mms från willys grönsaksdisk. Det kändes riktigt skönt, trots att jag inte tänker på det där speciellt ofta.

Hemgången försenades av en tur till McD där jag blev väldigt arg på två småpojkar och sedan ännu en taxitur.
Idag vaknade jag upp, snackade lite med min pärla, kollade lite tv, Lisa kom över med Vänner säsong 1 och sedan blev det handboll.
En underbar söndag, förutom att min bror blev lite sur på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0