Drömdejten?

Nu har jag läst om "hur du fångar drömdejten" kroppsspråk osv på aftonbladet.se

Lite utdrag:

Till exempel om vi vill väcka intresse hos en annan person.

- Du kommer långt bara genom att anpassa dig efter personens rörelsemönster. Och när du är intresserad av någon går det ofta automatiskt. Vi börjar likna dem i hållning, rörelser och gester. Jag tror att den klassiska frasen "har vi inte setts förut" kommer just ifrån det - att vi sett vår spegelbild på andra sidan av utestället under en hel kväll, säger Henrik Fexeus.

Välj dina tillfällen

Vill du framstå som attraktiv gäller det även att du omsorgsfullt väljer de tillfällen då du "slår till".

- Gå inte fram till ditt byte på krogen - eller var du befinner dig - när någon riktig snygging precis varit där. Då kommer du inte till din rätt. Vi fungerar nämligen så att vi jämför precis allt, säger Henrik Fexeus.

Han fortsätter:

- Det kan även vara effektivt att "plocka ned någon från sin höga häst" genom att vara lite syrlig, kanske stöta på kompisen eller säga någon stickande kommentar. Då kommer ditt span bli skärpt och undra vad du håller på med. Det är mycket cyniskt, men det fungerar.

Det där sista är ju bara skit. Så mycket bitska kommentarer jag fäller (ibland utan att tänka) utan att få ett bottennapp ens.


Kommentarer
Postat av: Sledge

Dannie presenterade ju hur hon fick Patrik, kanske nåt att ta efter?

2009-06-04 @ 13:23:27
Postat av: Anonym

Jag är blivande mamma, men jag har då verkligen inte några ändtarmsbesvär. Jag undanbeder mig att bli förolämpad på detta sätt. Usch!

2009-06-06 @ 19:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0