snö igen

Där får man för att man är lite lycklig över vädret, detta aldrig för gamla samtalsämne som man absolut inte kan göra nånting åt men likt förbannat irriterar sig över. Två dagar sol byts mot hur många dagar av snö, vind och kyla? Pisspung!

Nu ska jag inte vara bitter, jag är feberfri idag och har fått en läkartid nästa vecka. Så kanske det kan ta stopp med de här dumheterna en gång för alla. Och jag vill träna! Jag vill jobba. Undrar hur mycket de har saknat mig?
Det finns ingen som ställer dumma frågor om elektronik och håller med i alla samtal eftersom då kan man inte vara dummare än nån annan. Ingen som tar Olofs stol i fikarummet. Ingen som surmulet påpekar att Daniel är dum i huvudet för att han ständigt tjoar "snart är det måndag igen!", ingen som roar ett helt fikarum genom svårigheter att ta sig upp från stolen p g a stelhet. Ingen som sprider morgonbitterhetens nyheter om idioter i busskön eller alternativa cykelrace på väg till bussen - ingen gör ju allt det där om inte jag är där!  Jajusst, jag kanske gör lite nytta också.


Någon vill mig någonting, jag låg i sängen och läste teoriboken när mobilen ringde. Hemligt nummer, brukar vara mamma eller eventuellt Mickan men det kan också vara jobb.
Men det som jag fick i örat var ingenting annat än Björn Rosenströms "Anna".

Ungefär:
"Här sitter jag vid mitt matsalsbord, så liten och svag på denna jord.
Jag skyller all min enkeldom på Anna"
osv osv...

Vem kan det vara som jag har lyckats påverka nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0