2 x segersöndag

Sedan min fashionabla fredagskväll dedikerad till Dunder och mamma så har det varit en transportsträcka - en helg! I lördags flyttade vi åt farmor hela dagen, en trappa ner. Ingen ultimat flyttningsupplevelse men ändå kul att träffa alla. Kusin-Saras karl Stefan orkade väl inte riktigt med, så man fick ju ta det tyngsta lasset (ironin droppar då karlsloken är biff) och han är inte sen att haka på snacket man råkar ut för jämt. När vi hade varit där i 8 timmar var jag direkt slut och vi gav oss för dagen.
Mamma och pappa släppte av mig hos Frida, som var i pysselstämning och konstruerade en jättefin adventsljusstake. Jag var inte riktigt med i det kreativa moodet såattsäga så jag hängde lite emellan med Kecke och Mackan tog min plats som pysselhjälpreda. Det blev mat och mys framför tv'n när Frida fixade kortet till Kecks.
Söndag och matchdag, fixade lite mat och sorterade tvätt innan det var dags för samling. Match mot Härnösand igen och det blev vinst efter en icke så skönspelad match. Jag bytte tröja från svart till vit och började uppvärmningen med division 4 laget direkt efter slutsignal. Det blev ännu en vinst där jag och Hjulis försökte oss på en jappe, hade jag bara tryckt in bollen så hade det ju varit bra.

Avslutade kvällen med glöggmys hemma hos Christina och Wilson, då brorsan var på väg hem från Mora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0