Back on the blog

Vart ska jag börja? Ska jag börja med handboll eftersom livet börjar och slutar där? Nejvars, men mycket är det! Vi spelade hemma i söndags och jag fick spela rätt mycket och tillsammans med Elin. Vi blir alltid lika glada när vi möts i zon 3 i försvaret.

Nej, jag orkar inte med handbollsskrivande just nu.

Jobbade på O'learys i fredags igen, med en ny tjej igen. En riktigt trevlig Emma som hade lite horn i pannan ibland, jag kunde lugnt sköta mina sysslor medan hon bet av de odrägliga arslena. En viss sjukgymnast och en läkare hade en rolig kväll och pajade garderobsdisken, hämnden är ljuv! Kom hem och i säng, fick ett samtal från en okänd G som var i Malmö tillsammans med min hobby-pappa Jocke (även Fridas pöjk). Nu vankas en BD, undrar hur jag kan sköta det?
Sov skönt och sedan en hel dags stress inför kvällen och vissa bitterljuva känslor inför vad som komma skall. Lisa hade hejdå-fest nu när hon ska dra. 7,5 månad, det är lång tid utan henne... Vi hade trevligt, jag och Sara blev "höga som hus" på cola eftersom det var matchdag dagen efter. De andra sparade inte på krutet... Boken jag hade klippt ihop med massa bilder och minnen blev väldigt uppskattad och jag hoppas verkligen att den kan trösta de stunder av hemlängtan som kanske kommer. Jag får klippa ihop en bok åt mig själv så jag har nåt att gråta i också. Vi drog upp på stan där förfest nr 2 ägde rum. Kommer in i en drömlägenhet och uppenbarelsen minskade inte i himmelsk anda när den var proppfull med sköna grabbar. De var lite i en klass för sig kan man väl säga... Jag blev lite pös-stolt när en (riktig hunk kan tilläggas) berömde mig för mitt handbollsspel och diverse annat som inte löst folk ska veta om. Matta som överraskade och var där slängde upp mig på axlarna i hallen och körde benböj, stort av honom.
De skulle till Frimis och jag kände att kvällen räckte då, åkte hem till en skön säng och kollade på Youngblood. Vaknade och mötte upp Dannie i karlslund för att gå en femma och snacka av sig lite skönt innan samlingen. Jag skulle inte funka annars.

Jobbade på dagis i måndags och träning på det. Allting strulade till sig både tisdag och onsdag med den där jä-la läkartiden så jag fick bittert tacka nej till jobb - helt i onödan visade det sig i efterhand. Det är inte direkt så att jag är i position för det, och inte vill jag det heller. Men jag var bara så inställd på att fixa det nu och sluta skjuta upp det. Nu verkar det inte bättre...

Christina har gjort mig blondare - två ggr. Pelle har hjälpt mig och Civko har kommit med ett bra förslag.

Helgen verkar bli dessbättre. En maskerad BD med den mystiske G plus sällskap imorgon efter att ha hejat på Kecks son. Match på lördag i Sthlm och vad som kommer efter den är ett mysterium... Man vet aldrig hur känslan är. Söndag är en försenad farsdag med middag och kanske en liten efterrätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0