day before gameday

Idag är det lördag och jag vaknade sent efter en lagom sen fredagskväll.

Jag och Frida var på studiebesök på brandstationen igår, mycket intressant. Jag blev lurad att dra i ett snöre och nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli. Rädd blev, trots att det bara var dörrarna som öppnades. Men vi fick se stången, rummen, bilarna och rökdykningstränings-etc. Och träffa massa brandmän som blev lite förvånade över kvinnobesök. Jag uppmärksammade dock kropparna på de vi mötte och vissa hade ju ingenting att skämmas för men vissa har jag svårt att se klarar av att springa med den där slangen.
Jag, Frida och Joakim drog och handlade och käkade, till Idol tittade Lina in och sedan dök ännu en brandman upp.
Dessa två brandmän var i det ärligaste laget kan man säga, och köttmarknaden för min del var rätt stängd på brandstationen fick jag klart för mig.


Idag blir det laddning. Kolla lite handboll, lite hockey, lite stan och en myskväll som ännu inte är strukturerad. Har en inne på Joel om karlsloken lyckas vara nykter en kväll, men det är något som står skrivet i stjärnorna.

Match imorgon, Tumba borta. Seriepremiär. Tungt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0