Arbetslös

Ett litet uppehåll och vad händer då?

Jo, tillvaron gör en tvärgir och slår in på nytt spår. Jag blev uppsagd förra veckan, på tisdagen närmare bestämt och jobbade min sista dag i Lindesberg på fredagen. Känns konstigt, konstigare än jag trodde innan och nu vet jag faktiskt varken ut eller in.

Jag hade inte direkt något annat förberett med så kort varsel och att bli inslängd på arbetsförmedlingen just nu är en finne i röven bara det. Jag gick i alla fall dit, registrerade mig men blev informerad om att några jobb inte fanns tillgängliga. Chocker! Så det är till att gräva hos kontakter och folk man känner löst och hoppas på det bästa.


Nuvarande status:

Bor hemma
Spelar handboll (just nu en mindre allvarlig skada, förhoppningsvis)
Arbetslös (och sökande)
Singel


Ja, jag är faktiskt lite bitter på tillvaron och tackar min lyckliga för de vänner som finns omkring mig och familjen. Annat löst folk gör ju också sitt till för att man ska ha det lite roligt ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0