Måntag

En ny vecka är nu redan i farten och vad kommer ske?

Helgen har i alla fall varit över förväntan och ingen trötthet spelar sig kvar trots mindre välplanerad sömn.

I fredags var det meningen att jag, Pettson och Frida skulle gå ut och genomföra en payback till samhället. Bara hata folk lite extra mycket efter den tunga veckan vi själva hade haft. Vi genomförde hatet sådär, vi är nog för snälla för det. Eller, nu ska jag inte säga för mycket men kvällen mådde bättre av att vi hade trevligt. Åt den godaste Ben Hogan på Pitchers, det enda man inte fattar är varför de har gräs på och varför är överdelen av brödet vänt upp-och-ner? Träffade på några av brors lagkamrater på O'learys där de hade tippat lite och vann på alla. Mycket trevliga gossar. De laddade för match på söndagen så vi tog med de två utlänningarna för att få känna på lite riktig vinnarinstinkt på Videobiljarden. Det va äckligt varmt och Frida gick därifrån som obesegrad. Frida avvek och Mysan tillkom, vi klagade på servicen och fick både nötter och choklad - det lönar sig. 2 otroligt misslyckade raggningsförsök blev vi utsatta för innan vi gick för att lyssna på Mickes band. Stötte ihop med min gamla rektor och en gammal klasskompis mamma. Micke var GRYM på scenen! Träffade på en annan Micke som jag inte sett på ett år så han fördrev tiden med oss innan det var dags att hojja hemåt.

Gick upp relativt tidigt och mådde som en sessa, fick nybakat bröd till frukost och betalade tillbaka med att dammsuga huset. Knät hade svällt efter träningen dagen innan så det blev bara en liten prommenix. Frida kom hit på middag och det är väl själva fan att man inte får ha sina vänner ifred. Mamma och pappa talade hål i öronen på Frida (läs pappa). Vi lyckades stuva in min järnhäst i Fridas lilla bil varpå hon bytte om och vi åkte hem till Kim. Hade tänkt oss vara de enda som inte hade framförhållning, eller bara var lite lätt spontana, och gå på It's SÅ -09 men så blev det inte. Jag började nästan gråta när Lina ramlade in med sin karl, har inte sett henne på länge. De andra gick och lyssnade på bra band och jag och Frida cyklade hem till hennes bror där killarna kollade på speedway. Vilken tv-sport det är... Vi åkte till Strömpis då danssuget hade kommit till oss. Hamnade mitt bland Öfvre Adolfsberg och det är ju trevliga gossar. Träffade på massa kända ansikten och promotade hårt för hemmapreimären. Många vaknade nog upp på söndagen med en ny anteckning i kalendern, förutom TobbeK och Jon som hade för avancerade mobiler. Jag tog med mig Lilla L för att äta medan Frida gjorde en drömpayback. Som den var värd! Lyckades hamna mitt i ett penisstim på BK men vi krånglade oss ut därifrån och avnjöt maten utomhus. Fick dock inte min utlovade cola så det fick bli ännu en promenad, nyckelsökande och toabesök. Blev kvar och pratade till solen gick upp. Har lovat att fixa ihop honom med en av tjejerna i laget, ser inte mig själv lyckas men det är ju värt ett försök. Han gav mig ju i alla fall den sista colaburken i hans kylskåp. Tyvärr fick min mobil bada i ett olyckligt tillfälle, så den fräste och la av. Nu är den dock igång igen.
Kom hem och morsade på pappa som satt och läste tidningen, gick och la mig och sov till 12. Upp och duscha för att äta rotmos med mormor och morfar innan hockeyn med Mickan och de andra besläktade figurerna. Vinst för Örebro och sedan pizza med kusin som sov kvar.


Vilken mastodontblogg det blev! Men så bra var helgen och denna veckan är det träning till tusen för att förhoppningsvis stå på planen på söndag så det är seriepremiär borta mot Tumba.
Hold your thumbs... eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0