Skärtorsdag

"Om man svär på skärtorsdagen så blir man rosa" från boken Gult är fult, Sune. Jag kan säga att det stämmer inte, trots att jag är lite grisskär jämt och ständigt.

Första april idag också, mig veterligen har jag inte gått på nåt skämt ännu men dagen är inte slut och jag kommer säkert åka dit innan klockan slagit över till fredag. Lyckades lura Mickan att hon hade vunnit 6 flaskor vin, där var vi kvitt från min massakerade häl från gårdagen.

Blev ingen fika med toppendonnan Sofie igår, vi väljer ett bättre tillfälle och det är snart. Men istället fick jag mysa lite med min lilla prins som börjat gå med gåvagn. Eller springa är väl en bättre beskrivning, allt som går fort är kul. Tyvärr för hans lilla mamma som när hon ska fika med vänner som har barn som snällt sitter och leker får gå runt bordet hukad som en neandertalare och hålla i Wilson när han traskar runt.

Bra dag på dagis, goood mat, gott fika och glass av kocken. Är magen glad, så är människan glad. Nu ska jag sova och sedan stämpla in på dagens andra pass, kan jag avverka 15 timmars arbetsdag idag?


Imorgon är det massa som ska göras när jag vaknat till liv och sedan bär det av till Karlskoga för 30årsfest i Maria och Davids nya hus. Mycket spännande att se, vuxenpoäng till Maria och David behöver inga fler.




Fasters rara älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0