storförlust och grillkväll

Lördagen bjöd även den på en folkfylld kväll på Lärkan, skönt att man inte står sysslolös. Blev utbjuden på 2 dejter, varav förslaget på den ena lät så gott att jag min hungriga jäkel nästan hade kunnat tacka ja. Blev ställd som en klocka när Robin och 3xH rumlade in, här har man inte sett karlsloken på en månad och så uppenbarar han sig brunbränd som en Lisa med sololja. Jäkla svin! Nu fick man känna sig som en mjölpåse igen...
Grabbarna och jag skulle ha mat och efter ett par om och men så blev det maxdrive med pärlan Sofie bakom ratten. Billigt blev det, på flera sätt och det satt som en krocketklubba på smalbenet med en friscobuckare. Kollade ut över staden från balkongen och såg två stjärnor som körde springtävling över behrn arena, folk är friska. Lilla L ringde och lät mig somna med ett leende på läpparna, sköna killpolare är guld en sen lördagskväll..

Gick och la mig i en underbart skön säng, den tar upp konkurrensen med Kärleken t o m! Men jag fick gå upp alldeles för tidigt för att njuta fullt ut. Vaknade upp med en första tanke som löd "Vad fan- och hur mycket drack jag igår?!" Svaret var ju vatten och cola, tröttheten var boven. Käkade frukost och la mig för att sova lite till innan det var samling till matchen mot pojkarna. Truppen var ganska avklippt med the Twins och Dannie på sidan, samt Jessica som signade ut innan ombyte. Vi fick storpisk och jag blev så förbannad på en kille att jag hade kunnat jaga livet ur honom, och för att göra mig själv rättvisa så gjorde jag ett gott försök. Förvånade mig själv genom att lägga (och sätta) 2 straffar. (Ja, Dannie jag vet att det var fotfel... säger ni) och stega upp en pojke på läktaren. La upp för en växel på mig själv också (luktar hybris) men målvaktsaset fick ut stortån för mitt massiva niometersskott.

Efter att ha slocknat som en stock blev jag väckt av Sofie som föreslog grillpremiär, vem är jag att tacka nej? En helt underbar idé och trevligt sällskap, det bangar man inte! Kollade hockeyn först och AIK är i elitserien... Kul för Johan, men jag vet inte annars.. Robin agerade grillmaster och gjorde ett gediget arbete. Maten var helt underbar och satt som ett smäck! Vi kurade ihop oss i soffan för att se Taken som är en ruggigt bra film för er som inte sett den. Hade tänkt gå hem också, men det är inte så charmigt när inte solen lyser och jag kände hur trötta mina ben var. Håkan tog sin Skurtkeps och körde mig hem till lägenheten och här sitter jag nu.


Kommentarer
Postat av: 3xh

va då skurt kepa ? det är ju en riktig cooling kepa ju! du vill ju låna den hela tiden jue

2010-04-13 @ 21:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0